Alla inlägg den 28 december 2011

Av Kattis - 28 december 2011 16:37

Jag och Nemo  

    


Dagen började med en härlig timmes runda i morse. Underbart! Trodde inte Wilma skulle hänga på men hon var pigg som en mört och stod redo att gå ut vid dörren innan ytter kläderna kommit på. Jätte fint väder inte en kotte ute, bara jag och hundarna.   


Lite senare blev det en lite färd till Bälinge. En träff med Jenny och Diezel var allt på tiden. Diezel har haft ont och varit halt en period men nu mår han bra igen. Han var full med tok och bus och det riktigt sprallade i hans kostym. Stackarn som varit krasslig, det blir som error i lilla huvudet. Dom tränade FF, jag påpekade några slarviga starter. Blir starten bra flyter resten på bättre. Sen kanske man kan ha lite mer förståelse för slarv när hundn lider av understimulering, hur ska pojken då kunna hålla rätt på sig själv när en explosion är nära??


Nemo led av Flatte fnatt, men det är lite mer lätt kontrollerat än rottis spunk har jag kommit på. Lite lättare...och väldigt mycket roligare. Han tyckte det var toppen med lydnads träning idag, det var ett bra tag sedan sist. Men som bästaste Mia brukar säga "han går som bäst när han inte tränar så ofta"! Det stämmer, men det kliar i matte tränar huvudet och då är det satans svårt att låta bli att träna..... Nåväl, vi tränade FF. Och idag påpekade Jenny att han går som en kratta. Snett, tränger, svajar är ojämn. MEN FAN!!! Ja, Jenny kom ju på en väldigt bra sak. Jag går jätte fort. Hon bad mig först gå lite med kort koppel för att stoppa/hjälpa lite i halter och svängar.   


Sen saktade jag ner tempot avsevärt, ja se vad lite tempo kan göra. Han liksom flöt in vid min sida i korrekt position och jag kände att han bara fanns där, fantastiskt! Ja, just det, jag undrar också varför jag går så jäkla snabbt??? Om inte jag själv knappt hänger med hur ska Nemo då göra det? Sen blev det lite inkallning. Han gjorde mycket bra ställande och lägande, kändes hoppfullt plötsligt! gjorde en lite dummis, den funkade bra.....om jag säger rätt saker vid rätt tillfälle till den stackars hunden.


Efter träningen tog vi en promenad. Då fick tanterna följa med också, Troja och Wilman.  

I morgon ska jag vara lite hundvakt till Diezel och Troja, det kommer bli jätte roligt. Bara Diezel inte hittar på något galet. Hmmm...men vad skulle det kunna vara???   




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards