Alla inlägg den 31 december 2011

Av Kattis - 31 december 2011 10:50

........som vi skulle gå på gick inte alls där vi trodde, det blev pannkaka. Jenny och jag drog till Jälla med hundarna för att promenera i det fina vädret. Istället för att gå där vi brukar kom jag på den ljusa ideen att vi skulle prova gå Linne stigen en bit. Men vi gav upp. Passerade ett hus i slutet av en väg. Det stod en sån hund vaktar skylt. Jenny gick fram och läste på den. Det var ett högt staket runt tomten. På skylten stod det att det var en tibetansk mastiff som vaktade, jag gick mitt allra fortaste förbi kan jag säga. Hörde en stor hund skälla, men som tur var verkade den hållas inomhus, säkert skita trevlig men jag var livrädd ändå. Vi gick en bit, det var jätte fint, men vi irrade bort oss i vanlig ordning och kom bara till ponnyklubben. Vi gick tillbaka igen mot Jälla skolan och gick den vanliga vägen...nästan iaf....vi irrade inte bort oss....


På 288:an stod tå bilar på varsin sida om vägen. Den ena bilen hade nyss krockat med ett rådjur, en annan bilist hade stannat, han var jägare. Vet inte om han hjälpte djuret från lidandet eller om den dog på en gång. Snällt att hjälpa till iaf, kvinnan som krockat med djuret var nog tacksam att hon fick hjälp.


Tog lite bilder idag igen....


Nemo tog den kluriga vägen!

     

Det enklaste för att få en bra bild på alla är att ta en grupp bild. Diezel Troja Nemo och Wilman!

   

Såklart ska en å annan pinne demoleras på vägen...........

         

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards