Alla inlägg den 18 december 2011

Av Kattis - 18 december 2011 09:37

Det var visst vinter i morse när man klev utanför dörren. Uppskattades av åtminstonde en av hundarna. Wilma ville inte alls gå ut. I går spårade jag och Jenny. Jag gjorde två spårupptag till Nemo. Jenny gick ut två raka spår, 60-70 meter.

Det första upptaget tog Nemo precis som jag hade tänkt. Det andra spåret blev lite klurigare. Hade lagt det lite längre ut. Han började bakspåra när han hittade det.... Höll igen tills han gick rätt. Kul att spåra det var ett tag sedan. Synd att det började snöa en massa och bli lite mörkt också. Diezel spårade fantastiskt bra. Har aldrig sett honom sån förr. Kanske har han kommit på hur det ska vara nu? Hans spår var raka med snusdosor var tionde meter och leksak på slutet. Han gjorde det jätte bra. Kul att se då vi har trott han varit alltför ointresserad.


Det händer saker på "valp" fronten...... Men jag avslöjar inget föränn jag vet om det blir nån till mig. Men jag har lust att skrika ut hur förväntansfull jag är.......


Ikväll blir det lydnads träning i ridhus. Underbart att slippa snön iaf. Undrar vad vi ska träna på????


I går kväll kollade vi på Jägarna2. Men med risk att vara trist.......den första var bättre.......


Vintriga bilder............

   



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards