Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Kattis - 13 januari 2012 20:50

Vädret är inte så kul idag, kallt halt och blåsigt till tusen. Tur att vi gick en långtur i morse. Dvärghunden vill inte ens gå förbi ytterdörren-hon avskyr när det är kallt och vintrigt ute. Nemo tuggar på sitt ben, är nöjd tror jag. Har tränat lite i veckan. Fick låna rottisen Diezel av Jenny och prova på rallylydnad. Det var skita kul, men mest för att Diezel och jag fick träna ihop-han är en jätte fin kille som gärna ville vara tant Kattis till lags. Han har svårt med nya hundar, så vi tränade på att vara bland alla vovvar utan att ställa så mycket krav. Han var så satans duktig, det liksom blir så fantastiskt när man har nåt slags samarbete och gör nåt roligt tillsammans. Jenny tränade också med SIN hund, det var väl snällt av mig :) Tack för lånet hjärtat! Han och Jenny tränade fria följet, inkallningen med ställandet, och parad numret rutan. Han kan vara så galet galet bra! Jag vet vad vi ska göra Jenny.......;)Nemo och jag tränade på apportering. Bara bus apportering. Dvs jag drog den lite i marken och fick upp mer intensitet och fart, intresse helt enkelt. Kastade långt och sprang åt motsatt håll, lite som man gör i början. Vi är mer i slutet men ändå......Han tog apporten utan sneda tag, sprang till mig och satte sig korrekt. Så jävla roligt!!!! Det var länge sedan vi busade så mycket jag och Nemo. Provade lite Z, det är som vanligt svårt med skifte tre, fattar inte varför. Men men.... Skulle anmäla till tävling, men av en orsak hoppar jag och väntar in en annan tävling. Orsaken är ganska ointressant och fjönig. Nykfiken?Har styrt upp vår vardag lite. Han är övermäktigt bra på att höra dåligt på äldre dar.... Märkligt va??? Mycket slarvar jag med. Ska jag dessutom snart ha ytterligare en vovve måste det funka bättre i vardagen. Inget svårt alls men på nåt vis blir jag förslappad. Trist!!! Jag har anmält till lite aktiviteter till våren, det kan vi behöva, lite nytt! Sen har vi fått erbjudanden om en tränings dag också som vi ska vara med på. Hunden räcker nästan inte till ;) Mitt svartaste finaste hjärta...... Ska hitta på en lämplig tävling också som vi kan vara med på. Har tränat lite och lärt mig bättre hur det nya anmälnings systemet funkar. Har pratat med min mamma idag. Vi ska försöka ta oss ut och promenera, pappa ska med också. Har aldrig gjort det med mina föräldrar nån gång. Men vi får se-jag ropar inte hej.....det kan vara fel på att möjligt, framförallt vädret. Men jag hoppas, mamma var så glad och rar i telefon när vi talades vid idag och det är så roligt att prata då, vi skrattade till och med åt varandra! Hon är så ensam. Så jävla ensam. De har valt det själva, det är deras eget val, de har alltid valt sitt jävla drickande. Men för ett år sen var jag där och talade om ett och annat för dom det allra värsta jag gjort i mitt liv tror jag. Fy vad jag var tom efteråt. Trodde det skulle kännas bra, men hela min identitet var förändrad, det man burit på och hållt hemligt hela livet, det man aldrig vågat tala om ens ens tänka på. Men nu vet dom. Vet inte hur glad jag själv är. Måste man vara det? Dom har iaf tänkt till, mamma har varit nykter varje gång (tyvärr inte så många ggr) jag varit där sen dess. Pappa med. Hoppas det blir nån promenad bara, det är verkligen unikt...... Nu ska vi fortsätta kolla på Tv, :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards