Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Kattis - 2 mars 2007 19:20

Wilma har varit trött den här dagen. Klockan fem i morse bar det av på morgon promenad. Hon tänkte inte alls gå upp från början. Men vi hade besök av våra promenad kompisar. Wilma hörde att det var hundar på trappen så hon satte på larmet direkt. Nemo också. Alla som sov då vaknade...typ husse och de närmsta grannarna. Vi var ut en lång stund. Det kändes som vår i luften. Dessutom sjöng fåglarna i morse, hur underbart som helst. Så nu vill jag och Wilma att snön ska försvinna för i år. Ingen mer snö tack! Vi vill att det ska bli mera vår.Hundarna var hemma idag. Husse jobbade bara några timmar så de behövde bara vara själva en liten stund. Wilma tyckte att det var bra att jag åkte så hon fick gå och sova igen. Hon nästan vinkade när jag åkte.-Hej då matte! Skönt att du åkte så att jag får sova någon gång! Kom inte tillbaka utan mat tack!Det var en ganska jobbig dag på jobbet idag. Dessutom hade jag huvudvärk nästan hela dagen. Åkte hem vid fem ungefär. När jag kom hem hade husse lagat en kanon god middag! Hundarna satt och tiggde som vanligt. Gav Wilma en liten gurk bit(kontigt att de tigger va?). Men hon satte den i halsen! Villken himla besvärlig gurka! Hon ställde sig mitt på golvet och hostade och hostade och hostade...Blev orolig till en början. Men sen såg jag något grönt komma flygande i ögonvrån! Det kom ut till slut den lilla gurkan. Wilma var inte sen att återigen knapra i sig gurk biten. -Gott med grönfoder! tyckte Wilma. Här tas allt till vara, hon är som en levande komposthög den lilla tokan.Nemo och jag ska inte träna idag. Vi är ett helt gäng som ska träna i morgon. Man måste ju pausa ibland. Men jag har ju lite svårt att låta bli. Vi ska nog bara träna lite med apporten idag. Just nu liggen Nemo och sover. Han verkar väldigt trött idag. Det är inte så vanligt att han är det.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards