Alla inlägg den 14 mars 2007

Av Kattis - 14 mars 2007 20:19

Wilma och Nemo fick föjla med till jobbet idag. De tyckte nog att det var skoj att vi har återgått till normala rutiner. Nu på kvällen har vi varit på promenad. Ibland händer det märkliga saker. Vi gick på en grusväg här intill. Då hördes plötsligt rop från skogen.-Neeej Jag hörde någonting rassla i skogen. Är säker på att det var en hund. Med tanke på personens ordval. Nemo hörde också att det var någon som sprang i skogen så han burrade upp kostymen allt han kunde. Wilma satt lungt på vägen och liksom väntade på att nåt skulle dyka upp. Men efter ett tag blev det tyst. Jag väntade mig att en stor läbbig gigantisk jätte jycke skulle hoppa på oss. Sen försökte jag spela oberörd och vandra hemmåt med hundarna. Lättad över att jag slapp gorma på nån hund ägare som haft sin hund okontrollerat lös. Det händer ganska ofta. Phuuu...Idag har Wilma fått träna på fjärrdiregering. Det gick väldigt bra. Jag har tränat framförgående med Nemo. Helt fantastiskt. Han fattar på noll tid! Jag tränar med klicker. Det är så fantastiskt roligt när blir som man önskar. Även lite appoterings träning. Han tog apportbocken hur fint som helst. Dessutom är det roligt med klicker på det sättet att hunden själv tänker ut vad den ska göra. Nemo tänker så det knakar ibland. Jag skrattar så jag får ont i magen. Han är för rolig. Har inte riktigt tagit mig för att klicka mé Wilma men det vore nog en bra ide. Wilmas tass är nästan som vanligt. Skönt. Var lite orolig ett tag. Men nu har hon faktiskt nästan glömt att den nånsin varit skadad.....Nu ska vi slappa ett tag framför TV:n, det händer inte ofta!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards