Alla inlägg den 1 december 2009

Av Kattis - 1 december 2009 21:06

Ja men den blev lång idag! Syrran kom hit och hämtade mig. Vi åkte till typ Skyttorp?  träffade Annika där och gick i spåret. Fyra varv. Yes! Bra jobbat. Voffarna tyckte att det var skojsigt. Mio lubba som en galning, Nemo gick framför fötterna på syrran i hopp om att få snask och uppmärksamhet, Wilma höll sig bakom alla för att överhuvudtaget orka vistas i närheten av alla knasiga jyckar. Knas bollar! Ja det var mycket trevligt iaf. Hoppas vi ses snart igen och kan gå lika långt på lika kort tid som idag. Det gjorde vi bra! Nu är det frukt stund och vatten intag på schemat! Go kväll!

Av Kattis - 1 december 2009 17:12

Jag har inte hunnit med att blogga. I söndags var jag och tobbe till Globen. Kollade på dressyren. Säger bara en sak, WOOOOWWW!!!!!!! Så läckert att se på riktigt. Som lydnad med hunden fast häst istället. Ja de är fantastiskt häftigt att få uppleva på riktigt. Sen har det antagligen inte hänt så mycket mer.......


Jo just det. Nemo har fått problem med sitt öra. Inte konstigt efter all väta, regn rusk och egna små bad... Tur att man jobbar på rätt ställe. Fick snabbt tag i en veterinär som tittade på hans öron och skrev recept. Vad det är för fel? Typ svampinfektion. Riktigt äcklig sådan. Geggigt och han har varit väldigt irriterad. Kliat och varit röd och lite sårig (eftersom han kliat sig). Men medicinen vi fick på recept är toppen. Efter första behandligs dagen är örat som nytt igen. Några dagar till bara så kommer Nemo vara på topp igen.


Vi har haft en vilodag, i går alltså. Vi tog bara korta promenader. Men nu ska allt bli som vanligt igen, och våra timmar ska traskas varje dag.. Kände mig trött i hela kroppen. Går ut för hårt med mitt Viktväktande.... Min våg är kass. Den visar helt fel....hoppas jag iaf!


Nu ska jag fixa käk och snacka med Tobbe. Ha det gött!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards