Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Kattis - 27 juli 2009 21:10

Vad gör man då? Ja, inte mycket alls. Härligt! Det har inte blivit nån hund träning idag. Åkte förbi mina föräldrar idag. Det var mycket trevligt. Vi åt middag och fikade och pratade om ditt å datt. Wilma gjorde sitt bästa för att som vanligt försöka få min mamma att ge henne nå't gott. Det funkade. Hon tiggde till sig både skinka och korv. För övrigt har jag städat lite här där jag är husvakt, hos syrran. Tvättat och dammat lite, vi skitar ner :(

De bor så himla fint här. Jag trivs, tror jag stannar här ett tag :) Det finns massor av bra promenadvägar. Och jag kikar ständigt efter spår skog. Deras altan är underbar! Jag skulle kunna sitta där hela tiden. Men det går ju liksom inte. Wilma ligger i Mio's biabädd just nu och tittar på marsvinen som struttar runt i buren. Nemo tycker inte att de är lika intressanta längre.


Ha det så bra!

Av Kattis - 27 juli 2009 13:57

I går var vi och tränade sök. Det var ett bra tag sedan. Och jag var en aning nervös för jag har ju nästan glömt hur det går till. Men det gick så jäkla bra! Nemo var klockren!! Han gjorde till och med ett tomslag. Det blev några skick. Vi har ju inte kommit lika långt som de andra som var med. Nemo blev lite trött. Carina Pia och B-M hade super duktiga lite mer erfarna hundar. Jätte roligt att få tillfälle att vara med igen. Måste köra på med söket nu. Vi kan ju, jag och Nemo. Skulle vara roligt att få tävla sök ju. Jenny och Diezel var duktiga också. Jenny tyckte det va kul med sök. Hoppas hon fortsätter. Det blev många timmar i skogen så vi var super trötta när vi kom hem, åtminstonde jag.....................


I morse vaknade jag av en hemsk mardröm. Nåt med att Wilma inte fanns mer. Helt sjuk dröm. Jag grät när jag vaknade. Vände på mig och där låg hon och snarkade på min kudde. Kramade om henne en lång stund. Drömmar kan vara så hemska ibland. Sen när vi vaknat till lite tog vi en lång morgon promenad. Vi passerade en hage full med får. Nemo tyckte dom var jätte intressanta. Det fanns även två tjurar i en hage. De låg och sov vid kanten av hagen. När vi passerade reste de på sig. Jisses vilka bjässar! Nemos kostym blev jätte raggig. Han tittade åt andra hållet när vi gick förbi. Han är så rolig Nemo! Han tänkte nog att om han tittar bort så ser de inte honom. Wilma byr sig inte om några djur hon inte! Ha en bra dag!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards