Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Kattis - 18 mars 2010 20:51

Jo tack, slutandet går bara bra. Har använt plåster i fyra veckor.....näää tre.... Sen blev jag sjuk. Då hade jag inte plåster på ett par dagar. Provade plåster efter en vecka. Mådde pyton. Nu är jag både rök och plåster fri! Men det är litet av ett kämpande. Går med jobbar kompisarna ut och så nån gång då o då....jäkligt dumt.... Men jag känner inget sug. Bara en mystisk känsla jag har.

Kanske blir det svagare plåster framöver....


I morrn är det fredag. Veckans sista arbetsdag. På lördag ska vi till syrran och gå lååååångt! Hoppas på sol och blå himmel och plusgrader. Hoppas jag kan sova ut på lördag morgon............ Nu ska vi titta på lyxfällan. ha det bra =)

Av Kattis - 18 mars 2010 18:25

I går träffade jag Jenny med tillhörande rottis på brukshundklubben. Vi tog först en timmes promenad och snackade en massa......ja...jag babblade antagligen så mycket att hon blev trött på att höra allt.......om just absolut ingenting. Planen var plogad jätte fint. Jag och Nemo övade på lite fotgående, som funkar bra igen! Det är ju vårat bästa moment! Sviktar det så blir matte orolig. Men det gick kanoner's idag! Sen blev det lite läggande och ställande träning på avstånd. Som vanligt gick det inget vidare. Antagligen min inställning till det....gillar inte träningen av detta någe vidare. Men jag tycker att jag försöker. Men som tur är har jag fått bra tips från lite oväntat håll=)  TACK säger jag Vi var även med på självaste onsdags träningen. Det var Ulrika som var värd idag (igår alltså...). Nemo tycker hon är fiiiin! Fjant......tänk om min hund kunde hälsa som hundar ska göra. Men nej då....han ska hålla i vara på och vara näääääära!!! Min miss jag vet! Har inte lagt min energi på det....ångrar det =/ Men han är jäkligt bra på andra saker! Nåväl.... Det blev lite kontakt träning för våran del, jätte skojsigt! Sen tränade vi lite hopp apport för att få upp lite värme. Han tar apporten bättre under hoppet ....antagligen kan man dra slutsatsen att han tycker det är MYCKET roligare än vanlig apport! Det får vi till. Nu har vi bara två moment i trean kvar att SLÅSS me'! Rutan och ink med ställande o läggande. Underbart! Nemo älskade träningen. Jag med, vi va på topp idag  

 OJ! Se en sån fin gosse! Bilden tagen i morse när vi gick morgon promenad..... Han såg något lååååångt borta! Visst är han gullig mitt svarta underbara yrväder?

 

Jenny och Diezel tränade ff med tillhörande halter. Hoppet och ställande. Vi avslutade med platsliggning.....som vi skulle börjat träningen med. Men gossarna var laddade till tusen och det är ju dumt att Diezel får misslyckas när det gått så bra hela vägen. Ja...inget ont om honom men det är mest rottis pojken som har spring i benen..... En tränings plan börjar ta form i mitt huvud. Fanken vad jag är tävlings sugen! Tänk om vi kan uppnå målen nån dag?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards