Direktlänk till inlägg 26 december 2011

LEDIGT!

Av Kattis - 26 december 2011 09:27

Har haft en underbar julhelg. På julafton var vi hemma hos min syster och hennes familj. Åt massor av god mat och en del snask gick i också. Nemo sov inte en minut på hela dagen. Han skulle vara med hela tiden och stoja och busa. Han älskar den familjen! Hundarna fick i vanlig ordning också en jultallrik med allt möjligt smaskigt. Syrran och jag tog en promenad med hundarna när det var Kalle på tv. Sen kom vi hem lagom till att det var dax att dela ut paket. Det var skönt att komma ut ett tag och röra på sig. Magen var liksom full med mat..... Nemo och Mio sprang som tokar. Nemo har inte lekt med någon på länge så han var aningens bus sugen. Juldagen spenderades en stund hemma hos Tobbes föräldrar. Alla hans syskom med barn kom dit.


Nemo fick sig ett välbehövligt bad här om dagen. Han blev som ny. Passade även på att klippa lite i hans päls. Ganska mycket faktiskt. Tyvärr är mina saxar väldigt slöa. Men det blir liksom som det blir, inte sämre iaf. Nemo blir så stilig när man fixar hans kostym.


Har börjat ge Nemo glucosamin. Han är aningens stel när han legat länge inbillar jag mig. Han är ju 7 1/2 så han är ingen ungdom längre. Lite sorgligt alltihopa. Han har förändrat sig drastiskt senaste veckorna. Han är tröttare än normalt. Han brukar alltid väcka mig på morgonen eller vakna så fort jag vaknar, och sätta sin mjuka nos mot min kind för att på sitt sätt säga godmorgon. Men den senaste tiden ligger han och sover tungt trots att jag går upp. Helst vill han ut så fort det går i vanliga fall, men inte den senaste tiden, då kryper han upp i min säng och ska ligga och bli kliad på magen och nojsa med Wilma  


Nu ska vi ta oss ut i skogen. Vädret är helt underbart. Kameran ska med. Hoppas jag kan ta lite "vintriga" bilder......

God fortsättning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards