Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Kattis - 6 maj 2009 07:11

........men inte bloggar jag för det heller! Tråkig man kan va. Men jag har inte ro att blogga så mycket just nu. Ehhh....hundarna mår bra. I helgen kom syrran över. Vi skulle prov spåra lite med Mio. Jag gick ut korta spår, två stycken till honom. Tänkte att det nog skulle bli flopp eftersom man ju inte är så bra på det här med spår å sånt. Men jisses vad hunden spåra! Han är en liten Wilma. Hur coolt som helst. Kan de vara deras gemensamma drag cocker spaniel? Mio var jätte duktig. Men ganska ointresserad av det som låg i spåret....hade lagt leksak som slut. Men det ska vi ordna till. Verkligen jätte roligt. Gick ut ett spår åt Diezel också. Han spårade otroligt bra. Inte alls osäker eller fundersam. på slutet låg hans boll, då blev han skita glad.


Träffade en granne som bor en bit bort. Hon stannade bilen en kväll när jag var ute och gick med hundarna. Hon frågade om mina hundar var lydiga eftersom de alltid gick lösa. Jag förklarade att de nästan alltid går lösa. Men kvinnan förstod inte. Jag menade väl inte att jag kunde ha hundarna lösa om vi mötte en annan hund! Jo det går hur bra som helst sa jag. De bryr sig knappast. Vi pratade en lång stund. Det visade sig att hon ringer runt till sina grannar när hon ska gå ut med sina hundar för att försäkra sig om att inte möta någon annan med hund. Fy fan vad det måste va jobbigt att va så! Fy vad trist det måste vara!


Ha en bra dag allihopa! 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards