Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

NIQUITIN CLEAR

Av Kattis - 18 februari 2010 19:00

Tamej sjutton! Jag tror det funkar. Har försökt så många gånger men börjat igen, igen igen...... Oräkneliga gånger har jag försökt sluta röka. Men det är så jäkla svårt. Pga vissa omständigheter har jag gett mig FAN på att det ska gå. Nää Kattis är inte på smällen......!!!!!!!! Så nu har jag tagit hjälp av plåster. Nikotin plåster. I tisdags eftermiddag runt fyra tiden rökte jag den förhoppningsvis sista..... I går köpte jag plåster och jag satte det på armen i morse. Problemet för mig är inte suget liksom. Problemet är humör svängningarna. Gråt attackerna. Har gett upp ett antal gånger eftersom min omgivning blir så drabbad, man fattar inte vad det är som händer när man inte känner igen sig själv. Blir arg på jobbet, gråter och är sur. Fruktansvärda raseri utbrott! Visst finns det ett sug, men jag tror bara att det är ett invant beteende för min del....nog så svårt att bryta. När jag berättade för Tobbe att jag skulle sluta sa han först ingenting.....sen sa han med lite tyst ton - Näää måste du det??? Säger väl en del om vilken jäkla häxa jag blir! Har sen i början av veckan fått en rejäl tankeställare. Synd att man inte fattar innan bara! Ett uppvaknande som inte är av denna värld. Började fundera på vad som betyder något för mig. Villka som betyder något för mig, vad jag betyder för andra. Varför är man inte rädd om sig? Jag har bla talat om för min bror vad han betyder för mig. Han har också påbörjat sitt nya rökfria liv. Och han ska ha all beröm i världen min bror! För han har det tuffare än jag! Inte bara vad det gäller den där rökningen. Gud vad du är bra Stefan! Jag kommer att ringa varje dag för att checka läget, att du låter bli!! Nu sitter man här med gråten i halsen, blödig som man är......


Jag vet inte alls om det här kommer att fungera. Men jag ska verkligen försöka.  Ni som inte har varit beroende kan inte fatta vilket skit det är. Man borde leva liiite som om den här dagen vore den sista för man vet aldrig vad som händer. Man ska ta vara på dom man tycker om. Vara rädd om varandra. Har sagt till Tobbe att vi aldrig mer ska lägga oss osams. Nästa dag kanske man inte vaknar upp tilsammans någe mer. Man ska inte heller ödsla negativ energi på såna människor som tråkar en. Nää dom ska man skita i! Nån gud finns absolut inte i min värld, men det kom jag på redan när jag var mycket liten. Nu har jag skrivit av mig lite! Nämner min brorsa lite speciellt i det här inlägget för han är aldeless särskilt speciell för mig! Var rädda om varandra!

 
 
Ingen bild

Tage & Co

20 februari 2010 22:40

Jag håller tummarna för dig, Kattis!!! Om jag har lyckats sluta röka, så kan vem som helst göra det.... Nu har jag varit rökfri i 16 år!!! Som om det vore igår kommer jag ihåg vilket helvete man måste gå igenom - men det är helt klart värt det när man väl är i mål...
Kram / Helene, Tage och Elsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards