Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Kattis - 28 oktober 2010 20:28

Efter jobbet (som har varit lite av en....skitdag) träffade vi Jenny och tillhörande rottis pojke på Ubk. Dags för lite lydnads träning. Började med ett sittande, Diezel låg. Sen ställde Jenny ut en ruta. Ett skick, gick kanon bra. Ska ändra mina förberedelser har jag kommit på, även hur. Känns bra. Tränade lite inkallande med ställande och läggande. Första inkallningen sket sig-jag skrek fel kommando...ja det blidde bara skit. Men det redde upp sig och vi fick till det riktigt bra!!! Om jag kommenderar rätt sak på rätt plats så.....  


Har även listat ut varför det krånglar med fjärren. Har haft lite framåt tänk hos Nemo. Då tänkte hans matte att det skulle tänkas mera bakåt..... Så jag har godis bakom.....inte bra alls. Skiftet STÅ till SITT är helt kasst....han börjar lubba bakåt. Men jag ska banne mej lyckas med det!


Mia dök upp och tränade med Puma. Satan i gatan vad de är bra. Såg dem bara på långt avstånd...sneglade lite... Jag vill också vara så duktig med hunden....men jag blir nog det om typ några år????    


När jag kom hem gick vi in till Tord och Monica. Där finns numer en liten Selma. Lilla Selma är sjukt gullig, typ man blir helt crazy för hon är så söt. Såklart är hon en Västgöta spets precis som Ebba och Pia-Lotta. Hon verkar vara en ganska tuff och lugn krabat, en jätte positiv liten hund. Och det fullkommligt drar i min valp-nerv!!! Men nää det får allt vänta. Vi ska ju klara av vårt, mitt o Nemos, mål först  !


Ha en fortsatt bra kväll! Jag ska nog lägga mig snart. I morgon hoppas jag på en date med Elin!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards