Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Kattis - 9 oktober 2010 16:20


Jenny och jag åkte till Jälla på förmiddagen för lite lydnads träning. Det gick galet bra idag. Och det gör mig till den allra lyckligaste. Jenny fick stega ut 25 meter och ställa ut två rutor till mig. Diezel och Jenny fick börja. De tränade på svängar och halter.....mest till höger. Det har Diezel väldigt svårt för. Och det är SVÅRT om man är stot lång och inte vet att man har en "baksida". Det behövs en hel del träning där.


Sen provade jag och Nemo rutan. Det klickade rätt på en gång!!! Jag började på ca 22 meter som jag vet går bra.....sen backade vi till 25. Poletten har trillat ner i dag. Min flatte är så duktig. Vi övade lite på backandet också. Vi gick längs gräskanten och han gick galant i jämförelse med tidigare. Sen ville ju jag såklart träna friaföljet också. Jenny var suverän där och talade ärligt om hur jag gick (jag tror jag går så jädrans bra....)! Men ner med axlarna, blicket framåt och gå självsäkert så blir det suveränt bra! Mmmmm me liiikeee!!!!!!!!!!!!!!!!


Efter träningen gick vi långa spåret i Jälla. Jätte mysigt. Jenny och jag pratade nästan i mun på varann hela vägen. Vi har alltid mycket att snacka om. En riktigt kul toppen dag idag!


Av Kattis - 9 oktober 2010 08:51

Vi vaknade runt sju i morse. Har hunnit med en sväng i skogen, jätte mysigt. Vågar inte gå så långt upp i skogen-för visst har jakten börjat nu? Meningen var att vi skulle åka på utställning idag, jag och syrran. Vi skulle titta på när Jennie ställer sin Rodesian Ridgeback Leo. Men Leo är inte så gammal och växer så det knakar så han har tydligen jobbig  växtvärk och åker därför inte till utställningen. Hoppas det kommer fler tillfällen att få träffa Leo och Jennie. Och hennes lilla svarta hund....Enya? En staffordshire bullterrier?


På dagens agenda står träning av rutan och frittfölj. Har sagt till min gode vän Jenny att antingen äta en massa choklad, dricka en liter cola eller helt enkelt ta en cigg. Hmmm....hon har slutat röka. Jätte duktig är hon. Men vi blir numer osams hela tiden om allting  . Hon är så medveten om det men kan ju bara inte rå för det. Hennes humör har varit för jävligt. Vet hur det är att känna det där.... Hemskt är det. Alla är vi olika. Jag grät till och från i nästan sju veckor eller nåt. Det var Sandra som talade om för mig att mina gråt attacker troligtvis var rökningen. Ja, det var ju just så.


Sätter in en bild på Nemo!  Han blev jätte rädd för grannens katt imorse. Han gillar inte alls katter, tycker dom är lite hemska  . Han håller sig på långt avstånd och burrar upp hela kostymen om han ser en på promenaden. Söta hund!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards