Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Kattis - 6 augusti 2010 22:09

Bild på Wilma tagen nyligen när vi var i Vimmerby på semester. Tänk att hon snart blir 10 år!    

Nemo apporterar pinne! Bilden tagen när vi var i Värmland första veckan i Juni.....  

Av Kattis - 6 augusti 2010 16:49

Jenny och jag la spår till Nemo och Diezel idag. Det var ett tag sen vi spårade för det har ju varit så varmt. Dessvärre blev det ganska varmt idag med..... Vi gick ut spåren här hemma hos mig i skogen uppe vid spåret. Bra skog.


Diezel fick ett spår med lite fler vinklar än vanligt. Lite långt blev det också..... Han spårade långsamt, lite tveksamt. Framförallt blev det jobbigt för honom av värmen. Han fick vatten i spåret, det tyckte han om. Men han var skit duktig! Jenny blev lite irriterad på honom, se det går inte för sig! Tur att "mamma Kattis" va med!! Han tog sig runt och gjorde ju så gott han kunde pojken! Men jag förstår henne litegrann. Det är inte lätt att spåra! Det bara ser lätt ut!


Nemo fick också ett spår med lite längd. Inte så många föremål, och spåret gick över motions spåret två gånger. Han blev lite väl ivrig i början och JAG gjorde ett så slarvigt påsläpp. Att jag inte kan tänka ibland!!!!!! Lite knep å knåp i början men det redde ut sig så bra. Han var duktig och tyckte dessutom att det var jobbigt i värmen. Nästa gång ska vi vara TYSTA i spåret! För jag blir stressad och irriterad när jag inte är fokuserad. Nemo ligger nu platt på golvet och sover tungt...............


När vi kom hem gjorde vi en liten uppletande ruta på gräsmattan till Troja och Wilma. Det blev en höjadre att leta små dinosar i buskar och bakom träd. Kul att tanterna fick göra skojsiga saker med. Nu är Wilma och jag också trötta....

Tack så mycket Jenny för att du stod ut med mig idag också!

Av Kattis - 6 augusti 2010 11:04

Sista semster dagen.......hmmm....längtar inte till jobbet kan jag ärligt erkänna. Trivs bra med mitt semester liv. Men först är det ju en helg innan måndag.........


Just nu väntar vi på Jenny. Vi ska spåra med vovvarna idag. Nemo och Diezel. Troja och Wilma får nog leta lite saker i skogen. Lite synd att det blev så hiskligt varmt bara.


Syrran har hittat viltspårskurs. Hoppas vi kan börja i oktober. Vi får se hur det blir. Det vore jätte roligt, och jag vill så gärna att vi ska klara det. Ett championat vore ju härligt till tusen! Men som vanligt lättare sagt än gjort...........


Rutan då? Jo vi gjorde en ruta i morse. Rätt i rutan-klick-leverpastej! Jätte skoj!!!!! En gång endast! Bra där, duktig hund, duktig matte!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards