Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

HUNDAKTIVITETER.......

Av Kattis - 5 januari 2012 16:14

.................... har det varit hela dagen. Har ledigt i dag. Sov till nio, helt sjukt, men jag var väl trött då. Vaknade av att Nemo försökte andas i mitt öra. Hmmmm..... Tog en halvtimmes runda med vovvarna. Härligt väder ute. Kallt men inte blåsigt. Solen lyste igenom molnen här och var, lite dimma. Härligt!


Vi elva tiden träffades vi för lite träning. Zandra/Zegra, Jenny/Diezel och vi då ra. Jenny och Diezel tränade FF. Gick bra idag. Han hade mycket bättre fokus även om han gärna tittar på annat ibland. Rutan och hoppet gick som en dans idag. Nemo och jag tränade position i FF. Hade kort koppel på. Men på nåt vis funkar det inte. Ser nog inte så ut men jag får en obehags känsla av att ha kort koppel för han blir lite........nja jag vet inte.... Det känns som om han tror att jag ska göra honom illa. Han går fortfarande bra men det känns åt helvete. Nä det skiter jag i, kopplet åkte av kvickare än kvickt iaf. Jag började peta i positions träningen iaf, det funkar bättre. Men jag börjar få lite smått panik, hur fan ska jag klara av att lära honom allting? Det är ju inte BARA. Han måste ju tycka att det är det roligaste. Belöna är jag i nuläget kass på. Men jag ska iaf ändra på det.


Har jag analyserat apporteringarna. Där saknas glädjen, farten för att få bra gripande och bra fart och snygga ingångar. Vad det beror på att långsamt snett dåliga avslut? Belöningarna i vanlig ordning!!!!! Men idag funkade det bra, för jag belönade mycket och noga och länge.

Vi ställde upp ett hinder också för metallapporteringen. Han gjorde det kalas bra. Fort ut, fort in, snygg ingång och höll fast, snyggt helt enkelt! Han fick en halvmiljon för det-bara en halv.....  ...................


Efter träningen åkte Jenny och jag vidare till Lövstalöt. Där tog vi en sväng med alla vovvarna i en och halvtimma. Man kände knappt igen sig för alla nedfallna träd i skogen. Men det är otroligt fint och trevligt att gå där. Lyckades fota lite, bilder kommer om en pytte stund!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards