Alla inlägg den 1 december 2008

Av Kattis - 1 december 2008 19:51

Nu har vi införskaffat en ny diskmaskin. Typ ungefär nästan lika som den förra som har pajjat. Men Tobbe var tvungen att sticka och jobba ett tag. Kul....Men jag erbjöd mig att koppla in nya maskinen men han avbröt mitt i mitt prat och sa att han skulle göra det när han kom hem. Men hallå! Jag vill också göra såna tekniska saker! Inte för att jag fattar ett skvatt men ändå.... Skit samma, det kanske är lika bra att jag låter bli.. Jag har satt upp lite julgrejjor. Nu ska jag städa lite och vispa vaniljvisp. För vet ni vad jag har gjort? Jag har bakat paj. Mmmmmmm......paaaajjjjj!!!


Jo just det. Jag har numer ställt en stol i köket mitt emot köks skåpen och börjat träna backa-fot men Nemo. Helt otroligt vad det gick bra da! Jag kan gå två steg ungefär....köket är ju inte så långt härhemma... Jag skrattade åt Wilma när jag tränade med henne! Hon steppar liksom omkring så det låter jätte mycket. Som om hon skulle ha gigantiska tofflor på sig eller så...Sen har vi övat på hålla fast. Men Wilma tycker det är jätte svårt. Och framför allt väldigt onödigt tror jag. Hon tar lilla trä pinnen fint men hon är otålig och tycker den är obekväm att ha i munnen, det blir bara micro korta stunder för henne. Nemo håller fast apportpinnen fint. Han koncentrerar sig allt han kan för att göra sitt allra allra bästa! Sötnos! Mattes buse kan ju om han vill. Han fick hålla den när jag backade en bit för att sedan komma till mig med den, men fortfarande hålla fast. Svårare sa Nemo, men jag tror han kanske börjar begripa att allting liksom hänger ihop på nåt vis....


Ja, jag lägger in lite bilder här igen på voffarna. Eftersom det är så trist grått  å kallt ute så blir man ju lite glad av en lite sommrig bild på Nemo! Den andra bilden är på Wilma när hon busar med sin lilla tygboll.


Av Kattis - 1 december 2008 16:58

Inte från idag direkt .......det är ju så tomt när det är ny månad här i bloggelibloggen. Så därför får det bli lite bilder på mina "darlings"!

Av Kattis - 1 december 2008 16:48

Nemo är lite små krasslig i sin lilla mage. Stackarn. Får nog ge honom lite diet mat i nån dag eller två. Det värsta är att det fastnar bajs i hans vackra päls där bak....det luktar typ illa.... Men han gillar att duscha så det är inget större jobb att åtgärda saken. Vi ska dra in till stan ett tag och köpa en ny bänkdiskmaskin. Den har pajjat den vi har. Och det går inte att vara utan diskmaskin. Vi har ju bara en sån rund ho i köket så det blir bökigt att diska för hand. Det har varit en ganska lugn dag idag. Nu ska jag se om Nemo vill träna lite backa-fot i köket med sin matte.... Jag är ganska säker på att han vill det faktiskt! Tjing!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards