Alla inlägg den 6 december 2008

Av Kattis - 6 december 2008 17:14

..........hämtade ut vårat LPII idag! Åååå de är jätte fint. För er som inte vet så är det ett diplom. Jag har ställt det i våran fina prishylla. Man kan inte tro det men det börjar bli trångt på hyllan. Vi har lyckats med lite iaf! Jag är så stolt över min hund. Han är en riktig guldklimp! Mitt hjärta! Tyvärr är jag ju lite urgängorna just nu så det blir inte så mycket träning som jag vill. Blev påmind om en massa jobbiga saker för ett tag sen. Men vi kommer igen. Och jag tränar lite, pyttelite varje dag. Bättre än inget alls. Önskar bara att vi kunde ha lite mer tid. Men den räcker ju bannemej aldrig till nångång! Nu är det dax för att snygga till sig lite. Vad ska jag ha på mig tro? Hmm..... 

Av Kattis - 6 december 2008 17:03

Köpte en sån där mjukisfågel i form av en and som låter när man trycker på den. Nemo har tagit den till sig kan man säga. Han tycker att den är jätte fin och har den i sin mun hela tiden. Wilma hatar den mest för att den låter illa. Så hon mest skäller på den och tycker att den är ful. Den håller antagligen inte alls särskilt länge för den är visst god att ligga och gnaga på. Nemo försöker få ut den där lilla dosan innuti som låter. Han har haft såna pippisar förut nämligen och de har slutat som ett tomt skal och sen har all stoppning legat utspritt på golvet. Men lite kul ska de ju få ha. Borde ha letat efter en pippi storlek small som man hade kunnat haft på träningarna. Men jag tänkte inte på det just då. Den här blir på tok för stor att ha med sig. Snart ska vi in till grannarna. De firas födelsedag idag och vi ska dit och fika och umgås lite. Alltid trevligt! Ha're!

Av Kattis - 6 december 2008 13:04

Vi kom på sent igår att vi skulle åka till Älvsjö på hundmässan. Och det gjorde vi. Har sovit dåligt inatt igen. Fattar inte vad som är fel, eller jo det gör jag nog. Klockan ringde och jag tog en runda med hundarna. Sen bar det av till mässan. Vi var där väldigt tidigt. Vilket var bra för vi fick en bra parkeringsplats nära ingången. Knatade runt och kollade lite. Sen började jag shoppa en massa bra grejjor. Inte så mycket ändå. En retrieverkoppel, skit snyggt. Har ju hur många som helst redan men det här kändes så otroligt onödigt och bra. En bok, klickers, och lite annat som kändes rätt just då. Sen ville jag handla lite annat men jag tog mig samman och tog tag i förnuftet och lät bli. Har ju inte den allra största plånkan heller (den står ju sambon för...) och han tycker att jag är lite slösig tror jag. Träffade en hel del roliga människor. Lite flatte folk som jag inte träffat på länge. Så underbart roligt att träffa dem! Sen handlade jag lite saker av Lisa, Dogaccess, och snickelisnackade med henne lite. Hon säljer jätte bra saker. Sen faschineras man ju av alla människor och deras stackars jyckar som de på nåt underligtvis glömmer bort att rasta! Stackars hundarna är ju så nödiga att de både kissar och bajsar på golvet! Många hundar mår ju skit dåligt att att vara där! Sen kollade vi på freestyle. Vilka super duktiga unga människor. Det var jätte roligt att se. Sen orkade vi inte vara kvar längre. Man blir trött av att strosa runt där. Men det var roligt iaf. Nu ska jag slappa en stund. Hundarna har fått smaskiga ben som vi köpte på mässan. Ha en bra dag!


Just det! Jag har köpt en present till Jenny! Den ska hon få när vi ses nästa gång, den är lite kul och hon kommer ha användning av den.... Berättar sen vad det är för något.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards