Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

KÄNNS SÅ BRA JUST NU........

Av Kattis - 22 februari 2010 17:44

......att vara rökfri    . Jätte skönt. Inte sugen alls. Plåster är toppen! Man är jämn och fin i humöret. Tack för alla kommentarer alla goa'!


Helgen har varit väldigt bra. I lördags var vi till syrran. Det var jätte roligt och trevligt. Vi började med att hälsa på deras nya husdjur. Mathildas gerbiler . De hade så otroligt märkliga namn att jag inte ens minns vad dom hette. Mathilda är ordentligt påläst om sina nya husdjur och visste en hel del om hur de ska skötas osv. Sen fick även lilla Wilma hälsa på de små liven  . Ja, hon fick sitta utanför buren och titta. Wilma tyckte att de var jätte fina. Hon satt till och med och tittade på det hon trodde var en gerbil.....men det var just ingenting! Nemo fattade inte heller riktigt vad som var vad i verkligheten. Hmmm....


Sen tog vi en promenad, syrran Annika och jag och alla vovvar.....nästan alla vovvar... Wilma stannade efter en bit,typ 30 meter en dyl.., och ville inte för sitt liv fortsätta gå  . Jag förstår henne. De var kallt och halv snöstorm. Hon fick vara hemma med brorsan och barnen och titta på när de fikade istället. Det var toppen tyckte Wilman! Vi andra tog en sväng på två timmar. Det var ett eländigt väder. Även Nemo tyckte det var lite tungt på slutet. Mest för att han fick hemska isklumpar under sina tassar som skavde och gjorde ont kan jag tro. Mio brydde sig inte ett smack. Han tyckte nog mest av vi var för långsamma i stormen! Hela vägen hem var det motvind. Det var länge sen jag hade så frusna kinder och så mycket snö i ögonen. Brrr.... Det var så skönt att komma hem igen och in i värmen. Senare åt vi god hemgjord pizza. Jätte gott!! Sen blev det en massa snack och tittande på OS och Melodifestivalen. Timoteij och Darin var bäst tycker jag vad jag kan komma på såhär just nu.


I söndags var min slappardag. Sov till TIO! tog en sväng med hundarna. Titta på tv, sov lite till. Ååååå vad såna dagar är härliga. Tråk-dagar! Jag unnar mig det alltför sällan, alltid MÅSTE man göra en massa saker.


I dag har jag varit till min bästaste frissa och klippt mig. Jag blev jätte nöjd, men det är jag alltid när jag åker därifrån det är därför jag tycker så mycket om henne. när man sitter där så pratar man ju alltid om allt möjligt. Hon berättade att hon ska gifta sig snart. I Turkiet! Alanya...eller Antalya?? Coolt säger ja'! Nu ska jag snart åka och hälsa på en jobbar kompis. Hon har fixat lite hemma hos sig. Ska bli spännande att se vad som hänt sen sist jag var där.


Ha nu en bra dag. Glöm inte att vara rädda om er, det ska jag vara  !

 
 
Ingen bild

helena hagström

22 februari 2010 18:41

du missade precis min uppdatering på bloggen , nu har jag lagt ut allt

Haha jag har mängder av nikotin plåster som bara ligger här till ingen nytta , sen jag slutade röka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards