Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

MER TRÄNING!

Av Kattis - 12 februari 2011 18:19

Ja snart drabbas jag nog av den efterlängtade "galnahundtränarsjukan"! Idag träffade jag Mia och Stina. Dom är på alla sätt så trevliga! Mia kommenderade igenom Stina och Isa i trean. Jädrans sicken härlig hund hon har! Så alert och glad. Och dom är så duktiga. Sen kommenderade Stina en tvåa år Mia och Ella. Dom är galet bra och Mias hundar är så fulla av energi. Man njuter av att titta på duktiga ekipage. Jag åkte dit lite i förväg. Då tränade jag och Nemo på backa, stegförflyttningar åt vänster, och onödiga rutor. Eller....nja.....de var nog ganska nödvändiga ändå. Backandet börjar karta på sig rejält, nu kan han ha bra position utan att vi har nåt på hans vänstra sida, känns hoppfullt! Det hjälper ju liksom till att matten börjar med rätt ben också. Han har slutat hoppa världens längsta hopp bakåt-nu överdrev jag-men jag har haft en känsla av att han försvinner på en tiondels sekund så fort jag börjat backa.


När Mia kom gick vi igenom elit rutan lite. Så jag provade att skicka från kon till ruta. Jävlar (ursäkta men det var så jag kände....) vad han tyckte det var skoj! Det funkade åt både vänster o höger. Så himla roligt. Nu ska vi sakta men säkert utveckla lilla rutan. För han ska ju springa 25 meter och det kan jag lova är helt galet långt borta. Jätte duktig han är Nemo! Wilma var med idag också. Hon skällde mest men tyckte det var lagom med lite träning för det fanns ju en massa plats för köttbullar just i hennes lilla mage! Hon skällde på allting. Hon fick dessutom en super smarrig karamell av mia!


I morse gick vi en härlig promenad i solen. Ja det var den mysigaste promenaden på länge. Sista två kilometrarna var inte vägen plogad. Fy vad tungt det var att stappla sig fram. Det tog oss nästan en timma extra. Vet inte hur det kunde ta så lång tid.......  Wilma hoppade i mina fotspår. Jag bar henne en bit för hon var så trött och full med snö. Inte kul att vara liten alla gånger!


Nu har min kära sambo gjort jätte smarrigt käk så nu blir det middag! Ha en fin kväll! KRAM!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards