Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

TÄVLING

Av Kattis - 13 februari 2011 18:43

Tidigt som attans i morse for jag och iväg till Bro-Håbo BK för att glutta på lydnads tävlingen där. Det var lite små härligt att bara titta utan att behöva vara nervös och konstig. Jag inspekterade eliten ganska noga. Konstaterade att klarar vi trean då klarar vi eliten. Men visst är det petigt, men å andra sidan kan man få ett första pris trots att hunden flyttar en tass, eller matten gör ett dk. Och man får faktiskt belöna hunden mellan momenten. Jag har varit lite orolig där ett tag... De är så duktiga dom som är med. Träffade en hel massa trevliga människor. Bla Eva och hennes flatte Alfons. Alfons tyckte att matte var nervös idag, de tävlade trean, så han reste sig upp på platsen. Tänk vad konstiga saker som händer när man tävlar! Fick också se en bunt fina labradorer, det var galet duktiga! Ja, kanske en jaktlabbe skulle va nåt att fundera på???


Mia tävlade tvåan med sin dobberman Ella. Det gick jätte bra för dom, de knåpade ihop ett första pris! Grattis grattis! Stina och Isa tävlade trean. De fick ett andra pris, det saknades några fjuttiga poäng för att ta det där första priset. Men de gjorde en jätte fin trea iaf! Man blir så sjukt och galet sugen på att tävla-det var precis därför jag var där hela dagen! Wilma var mest frussen och tyckte att livet var skit. Nemo tyckte tvärtom att det var jätte skoj med alla människor som kommit till denna underbara plats endast för hans skull! Och det var ett par stycken som inte kunde motstå hans charm och gosade en stund. Som tack fick de vanten apporterad och en kall lång näsa i örat! Kan det bli bättre???





 
 
Anna & flattarna

Anna" title="http://blogg.se]Anna" target="_blank">blogg.se]Anna & flattarna

13 februari 2011 19:19

Skojj att du blev taggad att tävla idag, då kanske det blir start i eliten för dig och Nemo snart ;)) Annars får du ta med dig jenny och tävla i Hofors i brukset i vår :D Kraaam

http://www.modig77. blogg.se

Kattis

13 februari 2011 20:38

Ja men visst! Ska satsa på tävling snart. Ska snacka med jenny. Vi får se hur det går med Diesels skada, men förhoppningsvisär han friskförklarad snart! Och då ska jag tjata på henne att starta=) Dom är ju klara och de kommer att klara det galant!!! KRAM!

 
Ingen bild

Sussi och mio

14 februari 2011 09:06

Världens bästaste Nemo!man blir så glad när du berättar om honom,Kram

Kattis

14 februari 2011 19:30

Ja han är underbar! Man kan säga att han ser allt från den positiva sidan....

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

14 februari 2011 12:54

Vi tassar in och önskar er en härlig

Alla Hjärtans Dag!

Låter spännande med eliten ;) Det fixar ni!!!

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards