Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

RIDHUS TRÄNING

Av Kattis - 19 februari 2011 08:58

I torsdags åkte jag och tränade lydnad med Nemo i ridhus. Det var nog första gången vi tränar i just ridhus. Vilken lyx det är, och ofattbart skoj! Ingen blåst eller halka, mjukt underlag. Nemo tyckte det var jätte roligt. Vi ställde upp rutor och koner. Nemo och jag övade på backandet. Ja det börjar arta sig kan jag väl säga. Han kan följa med jätte fint bakåt. Vi ska sätta igång med förflyttningarna åt vänster också, de måste bli bättre, mycket bättre!!  Fotgåendet var lite si o så. Något överladdad gjorde att han trängde en del. Men han går bra och är så glad! Skickade till konen, från kon till ruta. Gick jätte bra. Men jag tyckte det var liiiite för kul så han fick minnesförlust. Mattes pojke! Tänk att jag fortfarande tycker mer och mer om honom för varje dag som går efter sex år!!! Men när han inte minns riktigt börjar han improvisera. Och det mina damer och herrar kan sluta hur som helst-oftast med att jag skrattar hejdlöst! Han är otroligt rolig och påhittig! Stina hjälpte mig med "dumrutan". Och det gick kalas bra. Svårt med sittandet, men med korv på den sprattliga tassen så hjälpte det iaf. Det ska nog gå till slut, det känns som om det är möjligt iaf. Vill så gärna tävla snart! Tänk er, jag o Nemo ska starta Elit klass!!! Min allra högsta dröm här i livet är det där lydnads championatet, med Nemo såklart!


För övrigt är det ju mest kallt i Uppland just nu. I morse tänkte jag att vi går en jätte lång morgon sväng eftersom jag vaknade före sju. Men det var så nedrans kallt att varken hundarna eller jag tyckte det var trevligt. Båda två fick köldkramp i tassarna, hemska kyla. Det var så kallt i ansiktet att jag fick ont i huvudet. Vidrigt! När jag kom hem visade det sig vara -22. Vi slopade den långa promenaden tills vidare. Vi väntar en liten stund till, kanske solen värmer lite då. På eftermiddagen drar jag och tränar lydnad igen. Vad ska vi hitta på idag då? Ska fundera ut vad det ska bli medans jag städar....


KRAM på er alla!







 
 
Anna & Flattarna

Anna & Flattarna

20 februari 2011 12:36

Jag längtar såå tills jag får gratta dig och Nemo till erat lydandschampionat! Å det dröjer nog inte länge ;) Kraaam

http://www.modig77.blogg.se

Kattis

20 februari 2011 17:11

Ja jag hoppas ni får göra det! Vi ska kämpa på jag å Nemo. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards