Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Kattis - 9 maj 2011 20:39

Vädret har ju varit strålande idag. Det blir liksom lite trist att befinna sig på jobbet då när man ju kunde varit hemma....

I dag har jag besökt en snubbe som kollat på min axel. Har värk och ont i axeln. Ännu värre är min hemska huvudvärk. Men jag ska vilken dag som helst till optikern och kolla min syn, kanske är det synen som blivit sämre.


Har tränat lite med voffarna idag också. Först övade Nemo och jag på sakta gående. Det gick väldigt bra förutom att "lata Kattis" använde rutan koner, det gjorde att han till en början struttade glatt fram till konerna i stället. Jag har ju såna stooooraaa koner, men det kändes bökigt att släpa fram dom, nästa gång ska jag göra det........... Skärpning!


Kunde inte låta bli lite uppletande träning.... Det är så jäkla roligt, fantastiskt att vi båda börjar förstå grunderna! Har en bra stig här hemma med en gran i slutändan. Använde mig av den. Rak stig och litet av ett riktmärke. Han fick gå med halvägs. Sen lade jag ut tre saker.  De två närmsta ganska nära. Han går alltid ut på djupet utan problem. Han plockar den längst ut först sen nästa osv. Går ut med full fart varje gång. Gjorde om en gång till (Wilma fick leta därimellan) på liknande sätt. Då gjorde han något fantastiskt! Letade redan från början, satte på näsan så fint. Den första sprang han över eftersom han har hög hastighet, men tvärvände och tog den! Skickade igen, då plockade han tvärsäkert nästa, och till sist tog han saken på djupet. Duktiga duktiga underbara hund! Jag älskar när jag får möjlighet att liksom uppleva, göra saker på riktigt-då förstår jag! Nu förstår jag!!! Samarbetet!


Wilma fick också leta. Hon är mattes lilla gullehund! Hennes näsa är nära marken, hon missar inte en endaste grej! Springa fort gör hon också, sitt allra snabbaste faktiskt! Sötaste lilla Wilman! Korven var riktigt god sa hon.......


Vi avslutade med en jätte härlig kvälls promenad!


Nån sa till mig att jag borde göra något annat kanske, gå ut eller ja....hitta på något. Det är bra för mig! Inte bara pyssla med hundträning och mina hundar. Jag sa då att jag gör inte det här för att jag helst av allt vill göra en massa annat. För att mitt töntiga hundliv är så trist och innehållslöst. Jag gör det för att jag älskar det mer än allt i hela värden. För att jag mår bra av det. Jag är hellre med hundarna och mina tränings kompisar. Det ger mig mer än något annat! Och jag fullkommligt ÄLSKAR det!


Kram på er!



Av Kattis - 9 maj 2011 20:39

Vädret har ju varit strålande idag. Det blir liksom lite trist att befinna sig på jobbet då när man ju kunde varit hemma....

I dag har jag besökt en snubbe som kollat på min axel. Har värk och ont i axeln. Ännu värre är min hemska huvudvärk. Men jag ska vilken dag som helst till optikern och kolla min syn, kanske är det synen som blivit sämre.


Har tränat lite med voffarna idag också. Först övade Nemo och jag på sakta gående. Det gick väldigt bra förutom att "lata Kattis" använde rutan koner, det gjorde att han till en början struttade glatt fram till konerna i stället. Jag har ju såna stooooraaa koner, men det kändes bökigt att släpa fram dom, nästa gång ska jag göra det........... Skärpning!


Kunde inte låta bli lite uppletande träning.... Det är så jäkla roligt, fantastiskt att vi båda börjar förstå grunderna! Har en bra stig här hemma med en gran i slutändan. Använde mig av den. Rak stig och litet av ett riktmärke. Han fick gå med halvägs. Sen lade jag ut tre saker.  De två närmsta ganska nära. Han går alltid ut på djupet utan problem. Han plockar den längst ut först sen nästa osv. Går ut med full fart varje gång. Gjorde om en gång till (Wilma fick leta därimellan) på liknande sätt. Då gjorde han något fantastiskt! Letade redan från början, satte på näsan så fint. Den första sprang han över eftersom han har hög hastighet, men tvärvände och tog den! Skickade igen, då plockade han tvärsäkert nästa, och till sist tog han saken på djupet. Duktiga duktiga underbara hund! Jag älskar när jag får möjlighet att liksom uppleva, göra saker på riktigt-då förstår jag! Nu förstår jag!!! Samarbetet!


Wilma fick också leta. Hon är mattes lilla gullehund! Hennes näsa är nära marken, hon missar inte en endaste grej! Springa fort gör hon också, sitt allra snabbaste faktiskt! Sötaste lilla Wilman! Korven var riktigt god sa hon.......


Vi avslutade med en jätte härlig kvälls promenad!


Nån sa till mig att jag borde göra något annat kanske, gå ut eller ja....hitta på något. Det är bra för mig! Inte bara pyssla med hundträning och mina hundar. Jag sa då att jag gör inte det här för att jag helst av allt vill göra en massa annat. För att mitt töntiga hundliv är så trist och innehållslöst. Jag gör det för att jag älskar det mer än allt i hela värden. För att jag mår bra av det. Jag är hellre med hundarna och mina tränings kompisar. Det ger mig mer än något annat! Och jag fullkommligt ÄLSKAR det!


Kram på er!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards