Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Kattis - 2 maj 2011 20:00

Fick värsta braiga ide'n  ! Rotade fram två dummysar bland hundsakerna som jag plockat undan. Det var evigheter sen vi apporterade! Nu ska här tränas att springa ut från mig tänkte jag! Provade med dubbla dummysar på samma sträcka. La ut dem på ca 50 meter. I stig i skogen först. Han blir som förbytt när sandpåsarna kommer fram! Han är super taggad. Såklart fick även Wilma apportera. Provade även att skicka honom på mer öppen plats. Men då tyckte han andra gången var svår  . Men det var bra att han var så enormt taggad, han liksom blir skärpt. Skulle bara prova en gång till....då blev det inte så jätte bra. Han gjorde som han brukar, bad om hjälp. Han provade flera gånger att be om hjälp, men jag gjorde just ingenting för att se vad som skulle ske. Han sprang ut långt vid ett tillfälle bara precis nån meter från apporten, letade jäkligt bra, intensivt-men vände sen tillbaka.   Ingen näsa där inte! Sen satte han igång att skälla på mig som en galning. Då fick jag nog och sa till honom att nu var det bara att leta faktiskt, sluta trammsa och skärpa sig  ! Ställde honom vid sidan och kommenderade LEEETA apporten!! Då for han sin kos långt ut och letade och fann- en dummy  !!! Wilma fick leta dummy på ett fält. Hon är kalas duktig på att apportera. Hon letar tills hon finner. Och trots att de var tunga så sliter hon på. Huvudvärken blev bättre av att vara ute! Nemo är jätte duktig!  


Av Kattis - 2 maj 2011 18:33

Har huvudvärk igen, än så länge inte så illa men det räcker som det är. Fattar inte vad som är fel. Vidrigt. Ska snart ta en tur med hundarna. Kallt ute. Hundarna är pigga iaf, det är skoj. Eftersom jag inte har så mycket att skriva om idag så blir det några bilder istället...............    

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards