Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Kattis - 6 maj 2011 22:00

Dax för Jumkils skogen idag igen. Men idag spårade vi, jag o Jenny


Diezel: Jag gick ut hans spår. Skogs spår blev det idag. Gick vilse lite. Hur jag nu lyckades med det? Det blev väldigt långt iaf. Och ganska knepigt.... Men idag var Diezel väldigt motiverad och taggad. Han spårade så bra. Han var förr lite mesig, men oj hur det tar sig! Inte så fort, men fortfarande noggrann och envis. Så roligt att det går så bra för dem. Fick rysningar, han var helt fantastisk!


Nemo: Jenny gick hans spår. Ett bra spår i längd, inte för långt och inte alls särskilt kort. Både på äng och i skog, variation. Gjorde upptag idag. Han gjorde det! Hur coolt som helst. Jenny hade gjort flera vinklar på ängen, han är så noga och det gick undan idag. Spetsvinkeln blev lite svår, men han liksom fixar allt. vidare gick spårt tillbaka in i skogen. Spännande tyckte Nemo. Toppen spår! Toppen flatte!


Wilma: Jenny gjorde hennes spår. Men idag var Wilma lite väl laddad. Jag gjorde ett slarvigt påsläpp så hon kom liksom aldrig igång som hon borde, helt mitt fel. Fluffet gör det enormt jobbigt för henne. det kändes inte som om hon orkade riktigt idag i början. Efter ett tag och en hel del strul till en början så kom hon igång sen..... Över stock och sten.... Vidare genom skogen över vägen ..... ut på ängen.... Hon hittade alla sina saker, en plysch dino och en floss och sist men ack allra viktigast sin goda mjukmats bytta!!! Jenny hade lagt en ganska långt spår, kanon bra. I morrn ska jag klippa henne på egen hand, det börjar bli lite väl jobbigt för henne med pälsen. Hon får väl se lite rolig ut då....


För övrigt har det varit en helt ok dag. Förutom att jag i vanlig ordning knappt sagt hej till han jag bor med. Får väl prata extra mycket i morrn!!! Go kväll!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards