Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Kattis - 24 maj 2011 20:17

.....jag trodde det var onsdag tills fram till lunch. Kul! Det var visst ett tag sen jag skrev något. Vi tränar på allt vi kan. Det går väl, kan man säga, framåt och även lite bakåt ibland. Men vi tjorvar på jag och Nemo. Vi har anmält till en tävling till och hoppas iaf på pris i elit klass. Självklart vill vi ha ett första pris  !!


Wilma har det jobbigt med sitt super fluff. Han klippt henne en del själv. Inte vackert! Men snart ska hon till frissan och då ska ruffset väck! Hon fick sig även ett välbehövligt bad för någon dag sedan. Som bekant gillar hon att rulla sig i saker......


För någon kväll sen när vi skulle gå ut på kvälls runda spände Nemo hela sig och burrade upp sin allra ruggigaste kott kostym. Jag blev lite orolig och funderade på om det lubbat en annan hund på tomten. Men strax därpå fick jag svaret..... Igelkotten! Han bor under vår trapp och skulle förmodligen ut på en tur. Nemo tvärnitade och stelnade till av förskräckelse! Sen vek han av och låtsades snusa noga i en buske en bit därifrån...... Nemo litar inte på små djur som katter, ekorrar, igelkottar och andra underliga varelser.............. Man vet aldrig vad de kan hitta på och aldrig när de dyker upp! Min gulligaste Nemo!


I söndags var jag till optikern. Har haft sån hemsk huvudvärk senaste tiden. Det blev glasögon för min del. Inte mig emot alls. Jag ska ha glasögon när jag läser. Valde jätte fina bågar till mina glas. Hoppas bara att det hjälper mot min huvudvärk.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards