Alla inlägg den 26 september 2007

Av Kattis - 26 september 2007 18:59

I morse blev det mesta inte som jag tänkt det. Hade en tid hos veterinären. Det visade sig när jag kom dit att de inte kunde se att jag hade någon tid. Visade dem tidkortet jag fick förra gången, där stod både datum och tid. Sköterskan bad mig sitta och vänta en stund. Så det gjorde jag. Efter tio minuter kom hon tillbaka. Och jodå jag hade en tid. Det fanns en tid bokad, men det var inget namn skrivet så de gissade att den tiden var min. Bra! Blev tillsagd att vänta ett tag till.

Väntade och väntade................


Efter 50 minuter blev det min tur! De hade glömt bort mig. Sen hann jag bara prata med veterinären några pyttiga små minutrar när det plötsligt började tjuta. Det var brandlarm. Det var bara att sticka ut. Jaha det var det veterinär besöket det! Folk vällde ut och vi stod utanför en lång stund. Hoppades att det skulle sluta tjuta, men icke.... Fick panik och tänkte på att jag måste tillbaka till jobbet. Efter ett tag kom min veterinär fram till mig och vi fick stå där ute på en parkering.....Men vi hann iallafall prata lite till. Larmet fortsatte tjuta och det kom en liten brandbil farandes.Sen struntade jag i allting & stack jag tillbaka till jobbet. Måste ju sköta jobbet med!


På eftermiddagen kände jag mig som en brottsling. Hade dåligt samvete eftersom jag bara stack därifrån. Då ringde jag djursjukhuset. Min underbara veterinär Ann hade redan fixat en ny tid till mig visade det sig. Och damen i receptionen frågade om det var ok att betala dagens besök nästa gång, det var ok för dom. Öhhhh...jahapp..ok...

Betala för att jag satt en timma och väntade? för att jag språkade med veterinären några pyttiga små minutrar? för att vi talades vid ute på parkeringen medans brandlarmet gick? Känns knepigt måste jag säga. Vad är det att betala flera hundralappar för? Men men....


Sprang i kväll efter jobbet. Men attans vad det var trögt idag. Kroppen känns aldeless seg och trög. Det gick sakta, men jag lubbade ett varv i allafall. Nu ska jag softa framför tv:n.


Ibland blir jag jätte sugen på att skaffa en vovve till. Alltså jag vet, det finns liksom inte, men man måste väl få drömma? Idag såg jag en underbar skapelse. En Cavalier! Black nTan. Ser jag en cavalier smälter jag!!! Sen vill man ha flat, golden, cocker ja listan kan göras några raser längre. Men nä! Ingen mer hund, delar bara med mig av virriga tankar.



Av Kattis - 26 september 2007 17:45











Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards