Alla inlägg under december 2008

Av Kattis - 13 december 2008 18:02

Snart ska jag & Nemo gå ut en sväng. Lite tid för oss själva. Vi ska möta upp Ida och Molly för en promenad. Det är ju svinkallt ute. Vi har varit in en snabbis till stan och handlat. Jag är mätt. Tobbe gjorde kyckling gryta och ris. Det var smaskigt. Är trött. Man blir seg av att sova för mycket. Vi skulle åkt till Jumkil idag men det blev inte så pga en massa saker. Ska träffa Jenny en stund i morrn har jag tänkt. Har ingen lust att träna med hundarna nu. Det finns liksom ingen gnista just nu, den är borta för tillfället.. Nu ska vi ge oss av...Go kväll!

Av Kattis - 13 december 2008 11:14

Vaknade halvtio i morse. Har nästan sovit tolv timmar! Välbehövligt. Tobbe åkte och jobbade i morse så då gick han ut med Wilma och Nemo. Jag sov vidare.... Nu har jag och hundarna varit ute i skogen över en timma. Härligt väder...saknas lite solsken bara. Nemo och Wilma blev jätte busiga i skogen. Wilma fick rabies och sprang som en toka och attakerade Nemo. Idag ska jag ta det lungt, försöka ta det lungt. Är inte så bra på det. Hmmm.... I kväll ska jag nog åka till brossan och Jenny. Film kväll är aldrig fel. Dessutom ska det bli smarrigt med godis!

Av Kattis - 12 december 2008 15:28

Fy vad skönt att det är fredag. Det har varit en ganska bökig fredag, men rolig som vanlig. Inte så kul som i går men ja ja ja skit samma. Vad ska jag berätta om den här dagen då? Jag vaknade 3:45 och då gick jag upp. Mitt hela jag är upp och ner bak och fram och in å ut på något mystiskt vis. Jag vet inte vad det är men jag har svårt att sova ordentligt. Hundarna och jag tog en runda på morron kvisten nära en timma. Sen var det alla morgon bestyr och sen bar det av.....till solariet. Bättrade på "brännan" lite. Ha haaa så skönt det är att sola solarium. Varmt och gossigt. Jenny och jag pratade mitt på dagen. Vi mest skrattar nu för tiden, vet inte varför. Vad är det som är så roligt. Ja jag har inte så mycket att skriva. Allt är som vanligt...........men upp och ner ut å in och helt konstigt. Strax ska jag åka till Jenny. Vi ska ju fixa Aloevera idag. Följande till syrran: jag beställer åt dig du kan vara lugn,Aloevera alltså. Ha det bra allihopa!

Av Kattis - 11 december 2008 21:12

.......hmmm....har inte så mycket att berätta..... Har varit ut med Ida och Molly en stund. Det var trevligt. Vi pratade en hel del om allt mellan himmel och jord. Så skönt att bara prata en massa ibland.....när man just fått en släng av pratsjukan. Som jag tydligen lider av just nu. Övertrött kanske? Nemo passade på att roa sig själv. Han grävde små gropar. Sprang baklänges och skällde samtidigt. Trixig kille. Vi stod stilla ganska länge på en gräsplan så han tyckte det var onödigt tråkigt. Wilma satt på samma ställe hela tiden, hon rörde sig inte en millimeter. Otroligt. Hon kan se så road ut också. i morrn ska jag fixa AloeVera. jag är i stort behov av det nu. har varit utan ett tag eftersom jag alltid är sen att köpa en ny laddning. Magen krånglar och jag har eksem på händerna. Inte mycket men det känns att det är på gång...det har börjat klia och jag har sprickor på lillfingrarna och på undersidan av pekfingrarna. Kan vara inbillning kan tyckas att det beror på AloeVeran, tro vad ni vill. Jag vet att det funkar. Mår så bra av det. Saknar mest att vara pigg för det blir jag verkligen. Fy vad jag gnäller. Nu ska jag sova och hoppas på att morgondagen blir en lika kul dag som idag.

Sov gött =)

Av Kattis - 11 december 2008 18:39

...att jag borde göra nå't vettigt. Men jag har inte riktigt kommit mig för att göra något än. Maten är strax klar och sen ska vi gå ut. Och idag får vi sällskap på promenaden. Ringde till Ida och hon ville gärna ta en sväng. Så trist att gå själv jämt så det blir kul att träffa henne. Vi har nog en massa att prata om kan jag tro. För övrigt är jag i en slags pratkvarns period. Munnen går i ett och jag bara babblar hela tiden, hela tiden. Lite synd om mina jobbar kompisar bara som tvingas stå ut med diverse grodor.......

Av Kattis - 11 december 2008 17:17

.....när man har roligt. Redan torsdag. Vad ska jag göra idag? Nja inte vet ja! Tyvärr var det en jobbig natt med mardrömmar. Jätte äckliga sådana. Periodvis är nätterna såna. Undrar varför? Har hur som helst sovit satans dåligt. Så jag är super duper bamse trött idag. Men det ska nog gå att hitta på nåt skojsigt. Man kan ju inte sitta still inte det är så trist. Kanske skriver nåt senare....det har som sagt inte hänt så mycket idag...

Av Kattis - 10 december 2008 20:29

Dagens träning var oplanerad och splittrad från min sida. Dessutom så var vädret typ jätte trist. Det snöade och blåste....rätt in i ögonen. Aj aj.... Jenny och jag tog en timmes lunk-promenad innan. Lunk=sakta fart framåt. Vi snackade om en massa roliga grejjer. Vi har så roligt när vi träffas....om vi inte är på tråk humör. Anna & Busy kom sen och de gick jätte bra för dem. Nemo var lite splittrad eftersom han gärna ville vara med Troja eftersom hon höglöper sitt allra bästa just nu. Men vi tränade lite av varje....få se nu....rutan, inkallande och budföring. Lite sånt. Wilma var med också. Hon frös. Åtminstonde så fort jag tittade på henne. Fåntratt. Diezel skötte sig jätte bra. troja var på sitt bästa tränings humör idag. Hon gjorde allt som värsta super hunden! Sen frös vi alla jätte mycket så vi stack hem. På vägen hem stannade jag och handlade lite. Är så förbannat hungrig. Så nu ska jag äta pastej smörgås och dricka läsk.... Natti natti!

Just det....för övrigt känner jag mig lite men bara lite omotiverad att träna just nu. Varför vet jag inte. Kan vara för att jag är så trött på kvällarna. Ska nog ta en paus några dagar..... får väl se hur bra det går...Tja!

Av Kattis - 10 december 2008 16:39

.............igen då! Snart ska jag åka till stan och träffa tränings kompisarna. Vi ska träna med hundarna en stund. Hoppas att vädret blir bra bara......det snöade nyss massor här....Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards