Direktlänk till inlägg 15 december 2008

15/12-2006

Av Kattis - 15 december 2008 18:17

Idag har jag haft körkort i två år! Kom jag på nu. Den dagen kommer jag inte glömma bort i första taget. Klarade skrivningen på första försöket. Klarade uppkörningen på andra. Första gången jag körde upp tyckte uppkörnings snubben att det var fel på allt. Bla fick jag fickparkera.....jag förstår att han inte gillade min parkering, den var urkass. Jag kan inte fickparkera idag heller. Fick starta i backe, backa runt ett hörn mm mm. Allt svårt man kan tänka sig. Ja det kändes så just då iaf. Andra gången jag körde upp fick jag samma uppkörnings gubbe. Shit! var allt jag tänkte. Jag gav upp och tänkte bara att det här kommer ju aldrig att gå. Men vi tog en vanlig åktur utan konstigheter. När vi kom tillbaka frågade han mig hur jag tyckte att det gått. Bra svarade jag såklart. Jaha och sen skrev han lappen! Det var en av de lyckligaste häftigaste och mest spännande jag upplevt. Jag som aldrig i min fantasi kunde tro att jag skulle fixa det! Men det gjorde jag. Sen är det faktiskt helt ok att puttra runt i en V50. Min fina röda bil =)

 
 
Ingen bild

Carina

15 december 2008 19:18

Du kör väl väldans bra!
Jag ska börja övningsköra med Alex...
Hur tror du det kommer att gå?......hehehehe :) ;)

 
Ingen bild

Kattis

15 december 2008 20:15

Det kommer att gå jätte bra att övningsköra med Alex ska du se! Vad kul, då har han körkort snart =)

 
Ingen bild

sussi

16 december 2008 15:27

Visst är det häftigt med körkort,vet inte hur man klarade sig utan?/sussi

 
Ingen bild

stefan

16 december 2008 20:02

Jaha har du körkort!Skämt åsido,då har du ingen prövotid kvar ju,kan du "börna lite dåra".

 
Ingen bild

Kattis

16 december 2008 20:20

Ja det är bra att man kan "böööörna" lite nu! Ha haaaa!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards