Alla inlägg under december 2009

Av Kattis - 25 december 2009 18:59

 ...........över för våran del........nja....nästan iaf. på julafton var vi hos syrran med familj i Örsan. Åååå det var toppen! Vi åt massor av mat och annat gott. Fick många fina klappar, jag är så käääär i tröjan!!!!!........ Hundarna fick julmat. De får de varje jul. Och sen tog vi en sväng till pulka backen. Men det blev bara jag Sussi och Mathilda och voffarna som åkte. Ja, sällan har jag garvat så mycket. Syrran började med att göra nån form av präktvurpa när hon skulle åka bob. Hon han inte ens börja åka....den åkte själv och syrran låg på backen! Gud vad vi skrattade!!! Det var jätte roligt. Jag vurpade ett antal gånger jag med. Den enda som höll sig där hon skulle va nog Mathilda....hon var liksom lite mer van. På kvällen började vi titta på film. Sen fick jag huvudvärk utav bara   ......, fruktansvärt!!! Så då åkte vi hemmåt. Har fortfarande dov huvudvärk. Jag har inte ont i huvudet så ofta. Det är vidrigt! Har sovit i soffan nästan hela tiden.


I dag har vi firat med Tobbes familj. Hans stora syster med sina gigantiska familj kom inte. Tror de hade fått bilen stulen   eller nåt liknande.... Ja, det är ju inta bra! Vi fick julklappar. Bla presentkort, och det ska jag bränna när jag har semester. Min favvo affär!!!! Tackar för det!


Se så bra lilla Wilman har det på självaste julafton! I soffan, mätt i lilla magen bland alla mjuka sköna fluffiga kuddar i familjen Berglunds soffa!



Av Kattis - 23 december 2009 20:16

........att blogga lite till.....  Meningen var att jag inte skulle hinna blogga mer innan julafton, men se det gör jag. Skoj! Har just inhandlat de sista klapparna. Bättre sent än typ inte alls. Det var roliga klappar att handla. Ja de flesta är roliga men vissa kan bli lite trixiga. Nåväl.

Nu ska jag fortsätta slå in små klappar. För övrigt lyssnar jag på sån där musik som jag lyssnade på för länge sedan. Det är så kul. Då minns man en massa......även sånt man inte vill minnas.... He he heee........ Snart ska jag till frissan. Om en vecka. Det ska bli jätte roligt att fixa till håret. Hos min bästaste favvo frissa! nä nu är det dags att göra lite nytta. Ha det så bra!!!

Av Kattis - 23 december 2009 15:15

  Vi önskar er alla en GOD JUL! Hoppas ni får många kramar och klappar. Ta hand om era voffar. Mina ska få jul tallrik och gottis på självaste jul afton. Det ska bli så sköööönt att vara leeeedig i fyyyyra dagar!!!!!!!!!!

Av Kattis - 22 december 2009 20:47

Jädrans mobil, den är slut! Stänger av och gör lite annat som den vill. Inget kul. Jag känner mig naken utan telefonen. "Byxlös". Jag är beroende av den. Just nu är jag dödstrött. Hatar att vara trött. Ska nog hoppa i säng snart. I morgon är det lite lagom mycket att göra på jobbet. Och jag ska få lära mig något nytt. Det är alltid kul! Har ätit mackor. det är inte bra alls för figuren. Nu är man lika rund och go som vanligt, typ skit trist! Men jag ska ta tag i min viktnedgång efter jul. Man måste ju faktiskt få äta gott på julen! Sen kan det va. Jag måste ta tag i en del saker. Min syn tex, den är kass. Måste nästan börja träna på friskis igen. Vill det åtminstonde. Men jag vet inte om jag hinner. Tiden tas ju liksom från vovvarnas tid.... Men det är jäkligt effektivt med spinning. Man får jätte bra kondition oxå. Hoppas jag får till en "date" med Jenny i morgon. Diezel har visst problem med ett öga. Stånk......nu ska jag hoppa i säng. det blev inte alls som jag tänkt idag...............................ingenting!  


                       

Av Kattis - 21 december 2009 21:13

.........kallt ute! Det blev 1 1/2 timma. Så lite brände jag nog iaf. Kallt. Men det är så fint ute. Wilma hängde med. Dock inte utan protester. Hon stannade ett antal gånger och tindrade med sina stoooora ögon och önskade nog att vi skulle ta en snabbare väg hem. Men inte då..... Även små vovvar behöver röra på sig! Hon har ju blivit lite lat på äldre dar lilla fröken Wilma! Nu ska jag glutta lite facebook tydligen..... Hare ra!

Av Kattis - 21 december 2009 18:08

Mycket trevligt mycket smarrigt! Känner mig mätt så nu ska jag ut och bränna skiten. Undrar om vi orkar gå två timmar? Satsar på det iaf. Jag ska berätta sen hur långt vi orkade gå, det är ju dessvärre svinkallt ute. Sen vet man ju inte hur fort lilla Wilman orkar gå. Pluttan kan ju bli lite trött ibland..... Nemo orkar vad som helst bara han får vara med sin matte. Tur att jag har honom, en stor guldklimp ska ni veta!


För övrigt har dagen varit bra. Har lärt mig lite nytt och gjort lite av det vanliga. Jätte kul. Men det saknades nå't.....vad kommer jag inte säga! Ha haaa....taskigt va???? Nåväl nu är det på med alla varma kläder jag kan hitta och ta en sväng! Hare, tjing tjong!!

Av Kattis - 20 december 2009 20:56

Vi har varit ut på en kvällis jag och hundarna. Några av Wilmas tovor är bort klippta. Hennes ull är hopplös. Nemo sprang som en galning och rullade sig i den djupa snön mellan varven. Han tycker det är så roligt!! Nu är det tv dags. I morgon är det ju måndag igen. Men man jobbar ju bara tre dagar. Jag är ledig vecka ett. Det ska bli härligt med lite ledigt faktiskt....hoppas jag.......


Go kväll allesammans!

Av Kattis - 20 december 2009 19:08

Nu har jag städat. Vad fint det blev. Håller på att tvätta hundfiltarna som jag har på jobbet till hundarna. Ehhh.....tvättmaskinen tjuter. Det är stopp i silen. Men jag kan inte få ut den jädrans silen! Maskin kan inte tömma ut vattnet. Ringde han jag bor med. Han jobbar men skulle komma hem om ett tag. Jävla maskin. Tobbe!! Kom hem. Vi blir galna av tjutet  !!!! Jag har hittat en fin jacka jag vill köpa. Men då måste jag allt vinna stålar först för den var jävligt dyr. Men väldigt fiiiin. Ska tänka ett tag.... Kanske Tobbe vill att jag ska ha den? Antagligen inte...


Det är så fint ute med all snö. Men halt och i vanlig ordning så läskigt att köra bilen. Nemo pockar på uppmärksamhet. Han har lessnat på att vi bara städar! Han har hjälpt till att bära saker. Nemo tycker särskilt om att dra ner tvätt från tork ställningen. Strumpor och annat. Ja, han är duktig min svarta gosse! Nu ska vi klippa klor och klippa tovor från Wilmas kostym. Hon lyser redan med sin frånvaro......  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards