Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

NYA LYDNADS HUNDEN!

Av Kattis - 15 augusti 2010 21:17

Jag är riktigt nöjd! För min syster ska börja träna tävlings lydnad med Mio. Oj vad det känns skojsigt! Hon har en bra grund. Vi var till klubben och tränade hon och jag. De har en del "vardags bekymmer" att ta tag i först. Men det kommer att gå bra bara hon vet vad och hur hon ska göra. Hon ska få hjälp av någon som vet! Man kan ge många bra råd, men det är svårt utan egen erfarenhet. Bara man är rättvis o snäll mot hunden anser jag, hon med. Det är svårt att ha hund. Innan man riktigt vet hur man vill att det ska vara. Men en stor ROS    ska hon ha för hon är så duktig med sin hund! Och hon vill så enormt mycket, det kommer man långt på! Vi kommer alltid att hejja på er!


Jag visade, gick inte alls så bra, klass ett med Nemo. Eftersom jag pratade samtidigt så blev han väldigt ofokuserad och hoppig. Förklarade hur jag såg på "fotets" grunder, från start till hur jag vill att det ska se ut. Vi gick igenom platsliggningen. den var inte alls några problem, de har tränat flitigt! Fotgåendet är det största jobbet. Men blir det bra blir det riktigt bra, dvs om man tränar och är noga. Han har redan jätte fin kontakt!


Jag tränade lite stanna med Nemo, blev mest tramsigt. Sen rutan. Den gick hyffsat. Ska sluta låta så jädrans sur. RYYYYTAAAN! gastar jag......hur kul va det ra? Glatt humör ska det vara, det kommer man längst med. Men det är ett lite laddat moment, för jag vill så gärna lyckas o är såååå rädd varje gång att det ska bli dåligt..........och det blir det också.... men vi kämpar på. Syster ska ringa om viltspåret i morgon, vore så kul!


Wilma fick visa lite rutor hon med, hon var jätte duktig. Sen avslutningsvis tog vi några varv på agility banan. Wilma är en raket på banan. Hon ville aldrig sluta med gungan. Upp igen upp igen upp igen...... Vi gjorde mest balans hindrena och tunnlar. Inga hopp eftersom jag är lite rädd att hon gör sig illa. Nemo hoppade över allting mest hela tiden. han tyckte det var kul att släppa loss och balla ur lite!

Tack för idag, det blev en jätte rolig träning!

 
 
Ingen bild

sussi och mio

16 augusti 2010 09:36

Tack själv,Jag har så tur som har dig vet inte vad jag skulle göra annnars kram!

Kattis

16 augusti 2010 15:29

Det skulle antagligen gå aldeless utmärkt! Men både Nemo och jag vill bara erat allra bästa! He he heee!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards