Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

TRÄFF I MÖKLINTA

Av Kattis - 29 augusti 2010 10:58

I går var jag bjuden till min bror i Möklinta. Tobbe var på rally så han kunde dessvärre inte hänga med. Vi åkte först till familjen B i Örsa. Syrran och jag tog en lite längre sväng med hundarna. Nemo tycker fortfarande att Mio är lite av en flicka.... Obs! Ingen nackdel alltså!


Vi tog min bil till Möklinta. Bekvämt med buren till hundarna. De kunde sitta och titta på oss hela kvällen.....och känna doften av den goda maten. Flera av mina släktingar var där. Herrejisses vad det var roligt! Min kusin Mia med make Dan och ett av hennes fyra barn. Jag blev tårögd, det var jätte många år sedan vi träffades. Min moster Anna och Roger. Mina kusiner Tommy och Danne. Tommys sambo Monica och deras barn. Min faster Britten och Olle. Min Farmor..... Har jag glömt någon nu? Sorry isf   ......


Micke och Camilla stod för mat med tillbehör. Det var så gott! Inte varje dag man äter så färskt kött, nja det gör man ju aldrig. Verkligen jätte smarrigt. Man fattar inte villket jobb det är-min bror har ju förverkligat sin dröm! Beundransvärt!!


Syrran och jag tog med oss hundarna till grishagen. Mickes grisar lever lyxliv skulle jag vilja påstå. De går i en jätte stor hage. Med griskompisar helt naturligt. Med små hus och massor av frihet. De får ju motion dagsljus känna frisk luften i sina näsborrar. Hur många grisar har det så? En underbar upplevelse att få se grisarna bara leva naturligt. Obeskrivligt! Fantastiskt! Nånting annat som var smått fantastiskt var att Nemo upskattade grisarna. Först burrade han upp sin päls till en jätte kott-kostym. Men sen när han tittat en stund stod han bara och vädrade och kikade intensivt. Wilma gillade inte att vara nära så hon passade på att låtsas att de inte fanns helt enkelt. De man inte ser finns inte just då, smidigt va! Hon betade gräs istället..... Nemo och jag tog några steg närmare. Grisarna var lika nyfikna dom. De liksom brydde sig inte att vi var där. Nemo sträckte sig allt han kunde och var millimeter från trynet på andra sidan som ihärdigt försökte nå honom också utan att komma åt det låga elstängslet. Jätte gulligt! Vilket möte!

Mio tyckte grisarna var för många. Han skällde på lite avstånd. Alla grisar tittade på honom. De stod på rad bakom stängslet. Så Mio var säker på att det var hans attityd som höll dem på avstånd. Förmodligen trodde Mio att han ingav respekt.....förmodligen garvade grisarna åt det gula lurvet! Söt Mio!


Slogs att tanken att vi aldrig träffar våra släktingar. Varför? det finns ju ingen anledning alls..... Ska det vara så? Näää. Mia och jag beslöt oss för att vi ska minsann ses. Vi är vuxna nu. Inte är det långt till Falun heller. Jag har ju körkort nu! Förhoppningsvis blir det kusse träff senare-jag kommer! Om några veckor ska vi åka åt Sthlm's hållet, då ska vi hälsa på moster och kussar på vägen hade vi tänkt!


    TACK MICKE OCH CAMILLA    .......för att vi fick komma och för den jätte goda maten! Det var en jätte trevlig och rolig kväll!!!





 
 
Ingen bild

Anna

29 augusti 2010 16:02

Trevligt, kul och en upplevelse var det att få komma till Möklinta. Fint att få se er. Jag ser fram emot när ni kommer förbi oss här i Jakan och hälsar på :-)
Tycker även att det var roligt att ni kussar träffades det var liksom på tiden :-))
Kram
Anna

Kattis

29 augusti 2010 20:13

Ja det var super i Möklinta! Det var så kul att träffa er alla och kussarna! Om några veckor kommer vi till Jakan och hälsar på....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards