Alla inlägg under december 2006

Av Kattis - 20 december 2006 21:07

Idag åkte matte, Wilma och jag för att träna efter jobbet. Det var en ny i tränings gänget. En kille. Men han verkar helt ok! Han hade lika form och färg på kostymen som oss. Azzora och Visa var med som de brukar. Visa har slutat löpa, men hon var söööt ändå!! Wilma tränade först. Hon fick apportera och träna lite annat som hon gillar. Det small av någon raket men Wilma hörde dem inte eftersom hon tyckte att träningen var så viktig just då (eller köttbullarna..). Sen var det min tur. Wilma fick sitta i Ulrikas bil med radion på. Hon gillar det eftersom det alltid finns snask i hennes bil, typ små micro smulor av hund godis eller nåt. Hon hittar nåt ätbart överallt. Hon är en överlevare! Sen var det min tur. Matte och jag försökte träna på rutan och apportering. Det var super roligt! Jag sprang som en tok och fångade både bollar och godis. Jag var nog mitt bästa mig själv idag. När vi tränar får jag kampa med min kamprulle! Det skojigaste är att jag nästan alltid vinner över min mams när vi kampar. Hon är ganska svag, själv är jag stark som ett lejon! Annars har dagen varit som den brukar. Vi har varit med på jobbet och vi har åkt bil. Jag fick inte leka med syrran idag, synd måste jag säga... Men jag lekte med matte, det får duga. Nu ska vi snart krypa till kojs! Dvs alla knölar ner sig i mattes säng så hon inte får plats! Ha ha ha.....

Av Kattis - 19 december 2006 18:01

Nu har helvetet börjat! Fyrverkerierna. Det är ju jätte fint! På nyårsafton är det fint. Men jag blir lika frustrerad och förbannad varje år när det börjar veckor före och veckor efter nyårsafton. Är det så roligt? Många med mig känner likadant. Det smäller överallt. Självklart ska man skjuta smällare och raketer. Men spar det till sista dagen på året! Då kan jag och Wilma åka bort. Långt bort där det inte smäller. Men jag har inte möjlighet till det veckor före och veckor efter nyår. Hon blir jätte rädd. Kan inte gå ut. Vill bara gömma sig. Jag blir så ledsen. Önskar att jag kunde tala om för henne att det inte är farligt, men skräcken tar över. Det går att hjälpa henne lite, genom att lyssna på fyrverkeri cd:n. Men hon vet villka ljud som inte kommer från stereon. Det känns hopplöst. Nemo hör som tur var inte eländet. Inte än iallafall. Nu blir det ingen lång promenad med Wilma den här kvällen, vi får gå jätte långa tidiga morgon promenader istället i några veckor framöver.. Hon blev så glad när vi åkte hem från jobbet. Det låg snö på backen. Då blir hon jätte busig och skuttar och springer. Kanske tränar vi fjärrdirigering eller så inomhus. Bönar och ber att fyrverkerierna sparas till nyår! Snälla snälla snälla!!!

Av Kattis - 18 december 2006 21:43

Hallå! Matte och jag har precis varit och tränat med Alonzo & Ulrika. Jag fick bla träna budföring och inkallande med ställande. Mellan varven när vi hade pauspassade jag på att vara lite ball och det visade jag genom att morra åt Alonzo, han blev rädd minst två gånger. Wilma fick vara hemma eftersom hon blir kall som en is pinne när det är minus grader ute. Matte och husse har utnämt Wilma till årets JUL GRIS! Vet ni varför? Jo, för hon göder sig jätte bra! Helt själv. Husse var ute och skulle hämta posten då hoppade hon upp på foder tunnan och åt en massa Royal Canin! Husse ringde mitt i träningen och berättade vad som hänt. Matte svammlade en massa om att Wilma var tokig och att hon var sjukt hungrig jämt...Nu ligger "grisen" på rygg i soffan och drar timmer stockar. Tokiga lilla Wilma! Villken hund vill bli utnämd till årets jul gris? Nu ska jag äta kvälls mat och sen ska vi sova. God Natt.

Av Kattis - 17 december 2006 11:15

Vi sov jätte länge idag, till klockan 9. Inatt åkte vi till stan och hämtade husse. Han hade varit ut och partajat med sina kompisar. Men mamsen sa att det bara var roligt eftersom hon är så lycklig att hon får köra själv. Därför sov vi lite längre i morse. Just när matte stigit ur sängen ringde Azzoras matte och undrade om vi skulle gå ut på morgon promenad tillsammans. Så fick det bli. Jag blev jätte glad att se syrran. Jag till och med passade på att leka lite med Alonzo. Som tur var så såg nästan ingen att vi busade...han är faktiskt en ganska kul kille. Det var kallt ute idag så Wilma frös lite. När vi kom in fick jag frukost. Som vanligt försökte Wilma sno min mat. Hon gör samma sak varje gång det vankas käk! Hon sitter och tittar när matte häller maten i skålen, sen när jag börjat käka och matte vänder ryggen till så hänger hon i mat skålen så den nästan välter. Hon fullkommligt trycker ner sin lilla nos, sen gapar hon och går fram som en grävskopa så att massor av min mat åker in i hennes mun! Hon sväljer och sväljer.Allt går på en sekund. Eftersom matte vet hur hon är tittar hon till oss när vi äter men då sitter Wilma och vrider lite sött på huvudet och så ser hon sååååå oskyldig ut. Trots att hennes kinder är fullproppade med mina goda Royal Canin kulor. Jag provade att morra åt henne en gång men det hjälpte inte. Hon tar inte mig på allvar!

Av Kattis - 16 december 2006 11:50

Idag har vi varit i skogen. Vi sprang omkring på en massa stigar. Jag badade i alla kärr och andra vatten hål jag kunde hitta. Wilma sprang runt vatten hålen och försökte jaga mig, hon blir jätte tossig när jag badar, men mig får man inte tag på så lätt!! Det är frihet att rusa i skogen, dessutom höll matte flabben nästan hela tiden. Wilma hittade som hon brukar en del ätbara saker, (en av få gånger matte sa något), ingen vet vad det är hon äter, troligtvis inte hon själv heller. Men hon sväljer så fort att matte oftast inte hinner med att stoppa gluffsandet. Vi kallar henne äckelpotta idag. Värst är när hon rullar sig i äckliga saker för då drabbas liksom alla, eftersom det alltid är stinkande saker hon lägger sig i. Men idag hittade hon inget att rulla i. Villken tur. Nu ska vi gå och vila en stund, jag blev trött av skogs turen.

Av Kattis - 15 december 2006 16:25

I morse klockan fem vaknade matte och tyckte att vi skulle gå morgon promenad. Bra ide tyckte alla utom Wilma! Matte fick ta henne under armen och ställa henne på trappen, då vaknade hon till! Vi gick omkring i över en timme. Matte fick för sig att vi skulle balansera på ett staket. Wilma hoppade glatt upp och sprang fram och tillbaka flera gånger. Själv hoppade jag över flera gånger, men matte sa att det inte var riktigt det hon tänkt sig! Så jag kravlade mig upp likt en babian så smidigt jag kunde. Det här var minsann svårt! Tillslut lyckades jag komma upp, jag såg inte mattes min just då eftersom hon stod dubbelvikt av skratt. Jag skrattade också! Hon kramade om mig och sa att jag inte var så smidig men att hon tycker jätte mycket om mig ändå. Sen fick vi massor av karameller. Nu har vi kommit hem från jobbet och vi ska snart åka till mattes kompis Jenny. Matte har liksom blivit lite "åka bil tokig"...Jag och Wilma brukar ju brottas när vi kommer hem. Vi har även haft dragkamp med en plysch-kisse den här dagen. Tyvärr gick den av på mitten så allt som var inuti kissen kom ut på golvet. Wilma fick tok ryck och tog massor av innanmätet i munnen och hoppade omkring i soffan. Jisses vad jag garvade. Vi är nog alla lite trötta efter den här tokiga veckan.

Av Kattis - 14 december 2006 16:07

Imorse fick hundarna nästan en chock! Morgon rutinen är ändrad maximalt. Numer åker vi lite senare till jobbet. Morgon rundan brukar vi ta vid jobbet, men nu kan vi gå hemma och sova lite längre på morgonen. Körde själv till jobbet i morse. Alltså villken känsla!Inte trodde jag att jag skulle klara av att ta körkort. Men det gjorde jag. Nu ska jag och hundarna planera nästa års kurser och tävlingar. Jag kan göra vad jag vill, jätte konstigt! Wilma & Nemo kommer nog bli less på att åka bil, undrar om jag blir det? Näää!!!!!Nu ska vi snart åka hem från jobbet. Och jag kör!Tack för alla gratulationer. Det värmer ska ni veta!

Av Kattis - 13 december 2006 14:33

Idag bloggar matte! Idag är världens bästa dag. Jag klarade körkortet idag! Det finns inga ord som kan beskriva hur det känns just nu! Körde upp i Ludvika. Det gick som smort! Sambon är lättad, han har ju skjutsat mig i flera år. Fattar inte att jag har klarat det...Så nu ska jag och hundarna åka bil. Nu ska vi åka till min storebror Stefan i Jumkil och hälsa på. Hundarna åker givetvis med. Jag ska ju köra helt själv för första gången!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards