Direktlänk till inlägg 28 september 2007

WILMA BERÄTTAR OM DAGEN

Av Kattis - 28 september 2007 18:19

Inatt vaknade jag. Mat klockan ringde. Kände att det kurrade lite i min lilla mage. Då tog jag mig upp ur min bädd och spatserade runt för att hitta något ätbart. Mina små pyttiga näsborrar talade om för mig att det var hallen jag skulle gå till. Mattes väst hängde där. Kravlade upp på skohyllan bland alla skor och hängde där som en liten babian. Gnagde några hål i väst fickan så att jag skulle komma åt snasket. Åt upp alltihopa. Det kändes redan bättre och jag kröp upp och lade mig hos mammsen på hennes kudde. Sen sov vi.


Klockan ringde och då låg jag kvar en pytte stund. Men när matte hällde upp frukosten vaknade jag. Vi får inte frukosten föränn efter promenaden. Det var ungefär nu som matte upptäckte att "någon" hade gnagt på hennes väst ficka. Jag låtsades titta åt ett annat håll när hon muttrade, så jag tror inte att hon förstod riktigt vem som var den skyldige.........Sen blev det dags för morgon rundan. Vi gick jätte långt men det var roligt för jag var så pigg denna dag.


Frukosten var väldigt god ska ni veta. Synd att det roliga tar slut så snabbt bara! Sen bar det av till jobbet. När vi kom hem därifrån var jag och matte ute i skogen. Hon kastade dummies åt mig. Ååååå va de va roligt! Det var länge sen jag kuta som en tok och vara mig själv,fågel hund för en stund!


Åkte med husse in till stan en stund nu ikväll. Han bäddade åt mig i passagerarsätet, fick åka med stols värmen på. Det är riktigt mysigt tycker ja!


Var in till grannen en stund. Lyckades tigga åt mig en liten bit skorpa. Det är inte lätt att vara gullig. Nu ska jag nog ligga på husses mage resten av kvällen, vi brukar titta på tv:n såhär dags....Go natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards