Alla inlägg den 2 december 2010

Av Kattis - 2 december 2010 19:52

  I morse ville ingen gå upp från den varma sängen. Alla låg huller om buller. Hundarna tar lite väl mycket plats ibland. Kan vakna på nätterna av att Nemo ligger raklång över mina ben. Ber man honom gå ner så hör han inget utan bara sussar vidare. Eller så bara sträcker han på sig och typ gäspar som ett lejon. Han kan verkligen ta stor plats. Oftast slutar det med att jag får putta honom åt sidan. Inte så bekvämt att vakna av att man ligger som en pinne på en centimeter stor yta. Wilma sover på min kudde, det är ok så länge hon inte fiser eller har rullat sig i nåt konstigt (tur att det är snö nu...)... Vi kom ut på en 50 minuters promenad iaf i morse. Inte så kallt heller runt -11, rena värmeböljan!!! 


 


Har jobbat som vanligt. Inte så många hundar där pga hostan, antar jag? Ja det verkar tomt iaf. Slapp människan med alla lösa hundar i morse. Det är jag tacksam för.   


Vi har nyss varit ut på en sväng jag och hundarna. Det blir inte så mycket träna nu för vår del endast promenader. Plötsligt kom en hare skuttandes över vägen. Wilma såg den såklart på en gång. Tur som var så hann jag ryta i åt henne för hon ville så gärna lubba efter. Hon stannade. Nemo undrade vad som pågick och fick syn på haren. Han stannade till och stod kvar tills den skuttat vidare..... Nemo gillar inte riktigt skuttande djur. Han gillar förmodligen bara djur som är gjorda av tyg och de ska gärna ha en sån där mojäng inuti som piper när man biter i den. Det är grejjer det!  


Nu ska jag tona håret, för mitt barr är så trist just nu! Ha en fortsatt bra torsdag allihopa!   



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards