Alla inlägg den 27 december 2010

Av Kattis - 27 december 2010 20:00

.............vid den här tiden, fast ändå ovanligt sent, har det börjats skjuta fyrverkerier. Stackars Wilma ligger och flämtar under köksbordet. Nää, jag tycker så illa om skiten att jag inte finner några ord för det ens!


Hundarna har varit med sin husse idag, han har semester nästan hela veckan. Därför får de ha lite jul lov. Wilma älskar sovmorgon. Nemo längtar mest efter sin matte som han tyvärr är lite ovan att vara utan. Jag är för fäst vid mina djur, tyvärr kanske???


Har funderat mycket på vad vi bör träna på jag o flatten. Stegförflyttningar. Bakåt dvs. Helt kasst. Han stapplar hoppar o far. Jag vet ju varför, mest bara slarv från min sida. Det funkar ju hyffsat..... Men förmodligen går det inte hem med halvbra grejjor i nästa lydnads klass. Nu har vi därför börjat med att mega fokusera. Och jag har kommit på ett litet trix för att han ska ha liiiite mer framåt tänk. Och jag har tänkt ut att vi bara ska ta ett steg bakåt, absolut inte mer. Jag har varit skit slarvig där och stapplat bakåt och hoppats på att han är med. Varför? Jo, på nåt vis så har jag tänkt att han är så snabb och då är det bäst att gå lite längre... puckat, njaaa....men ibland funkar inte tanke och handling så bra i mitt stirriga huvud!


Har därför provat att kasta en liten smarrig karamell en bit framför honom. Då försvinner springet bakåt. Snövallarna gör det lätt att gå längs en "vägg", det underlättar att han backar rakt...jag med faktiskt.... Det var väl busigt av mig! Tänk vad lite tanke verksamhet kan göra!



Wilma och jag längtar tills det blir vår, då smäller inga hemska fyrverkerier inte heller är det mörkt och kallt.............................................
...........

                                          

                       

                                          

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards