Alla inlägg den 5 december 2010

Av Kattis - 5 december 2010 15:05

I går for vi iväg till Stockholm. Vi år julbord och tittade på R E A på Hamburger Börs. Fantastiskt roligt. God mat, jätte trevligt hade vi. Och jag skrattade i två timmar så tårarna rann. Så underbart bra det var!  


I morse for vi in till stan och inskaffade skidor. En hel vetenskap det där med "plankor". Fick hjälp av ett riktigt proffs på Stadium. Tobbe har vallat skidorna. Så nu har jag premiär åkt! Har inte åkt skidor sen jag var elva. Jag hatade det.... Åkte ju liiiite nedför förra året. Men det tyckte jag var skit läskigt. Vi ska åka till Sälen i Januari så jag ska om snön ligger kvar träna lite tills dess. Det var knackigt i början, men man lär sig ganska fort. Tobbe har kört upp med skotern runt tomten. För jag vågar inte åka i spåret än. Nu har jag åkt några varv. Jädrans jobbigt, ont i tårna. Men med bättre teknik kommer det nog gå bra. Trillade bara en gång!

Nu ska jag vila en stund sen ska vi åka en tur igen.  


Nemo gillade att jag åkte skidor. Han sprang som en tok och ville gnaga på stavarna. Det kommer bli jätte roligt att ha med honom om jag lär mig åka. Han gillade att det gick undan då kunde han springa jätte fort! Wilma höll sig undan och kikade och skällde lite på avstånd..... men jag bör nog träna ett bra tag om jag ska orka med att åka nåt tjej vasalopp eller så....för det är inte lätt... Har ingen teknik när jag ska svänga eller bromsa. Hur gör man?  


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards