Alla inlägg den 8 december 2010

Av Kattis - 8 december 2010 19:42

Äntligen har jag fått energi nånstans ifrån och orkar därför gå upp på morgonen. Nu är vi uppe jätte tidigt och går en timmas rask promenad. Tyvärr får jag inte med mig Wilma, hon är yr av all trötthet på morgonen. Hon får en kortare sväng själv när vi kommer tillbaka. Ja, då är hon super piggelin. Men då är liksom tiden slut så då blir det inte nån timma man går direkt....en kvart....  


I morse hände nåt märkligt. Jag åkte som vanligt till jobbet. När vi parkerat brukar vi gå en liten sväng innan det är dags att gå ner till hundstallet för att lämna hundarna där. På väg ner till stallet passerar vi ett cykel ställ. Plötsligt är Wilma borta. Hon står och nosar på något. Hon hukar sig som om det är nåt jätte läskigt.... Ja men kom igen nu ra! ropar jag. Men hon står kvar och tittar på mig. Jag går fram och tittar. Något mörkt i snön. Men va sjutton!!!! En råtta!!! Jisses! Den satt och knaprade gräs som stack fram ur snön. brydde sig inte alls om att vi stod jätte nära. Wilma ville nosa men vågade inte riktigt.... Ropade på min modiga flatte. Men han tyckte den var skit äcklig. Han stod på två meters håll och kikade. Om man nåste fly så hinner han iväg längst och snabbast.... Stackars lilla råttan. Kanske hade någon gjort den illa? Eller var den så sablarns hungrig? Jätte märkligt. satte in hundarna och sprang sen tillbaka. Den satt kvar. Man ska inte röra vilda gnagare. Annars hade jag nog flyttat på den stackars lilla rådisen. Det passerar mängder med folk och hundar där så hoppas den flydde undan. Så fin! Ganska häftigt.  


Nu på kvällen har Nemo och jag tagit en runda. Många var ute och gick så idag blev det träning av hundmöten. Jätte bra. Nemo är ingen problemhund, men han kan ibland inte vara tyst. Vilket kan vara sjuhelsikes jobbigt. Det gick kanon bra idag. Vid ett rödljus kom en kvinna med hund. Jag sa till Nemo att trycka på "knappen". han springer då fram och trycker. Hon sprang efter oss. Guuud vad duktig han är! tyckte hon. Ja, han är jätte duktig på att trycka på knappar. Nemo tycker det är jätte roligt att göra lite nytta. Tackade ödmjukast!


Idag hade det kommit ett mail från Niina Svartberg. Angående kursen. Det stod vilka som är mina kurs kamrater. En labbe, en tollare, bc, schäfer en terv och vi! Kul. En kvinna åker ända från Piteå. Inte dåligt. Hoppas det blir skoj, längtar jätte mycket!


Överlevde gårdagens skidtur. Det blev ca fem kilometer. Men jag måste träna mera. Det är jätte roligt. Bara hundarna som saknades!!!! Ska hitta nånstans att åka så de kan springa med. Värdelöst att ha dem hemma när jag är ute i naturen!


Go kväll!









Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards