Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

TILL JUMKIL

Av Kattis - 5 maj 2011 19:55

Åkte direkt från jobbet hem till Jenny, hämtade upp henne och Diezel och for vidare till skogen. Vi vallade först en uppletande ruta. Gjorde gårdagens övningar med Nemo. Först två på djupet, han fixade det galant. Och vilken fart!!!! Han är som en vessla i skogen min flatte. Dessutom gjorde vi rutan på mer "platt" mark idag. Sen gjorde nästa övning. Nemo o jag gick med halvvägs ut, Jenny kastade en längst ut. Vi vände och hon droppade en på halva sträckan. När jag skickade honom for han direkt ut och tog den saken som låg längst ut. Nästa skick vindade han till vänster, jag fattade inte alls varför. Men när jag tyckte det var dax så skickade jag honom iaf. Han for ut men vek sen av till vänster. Vad nu då? Ja, Nemo hämtade snitseln som trillat ner i i bakre yttersa hörnet. Snacka om att ha koll ändå. Lite roligt tyckte jag, han fick gotta för den också. Skickade om och han for rakt ut och tog den saken som var meningen att han skulle hämta. Kul! Duktiga duktiga sötaste hunden!!!

Diezel är mycket duktig. Inte så snabb men som han jobbar! Han vill göra sitt allra bästa och letar och letar så fint....


Sen tränade vi dirigerings apportering. Typ på tredje skicket blev det kalas, då slutade jag där!  Wilma och jag störde Jenny och Diezel idag, eller försökte. Men de blev inte alls störda. Kul! Wilma fick apportera och gå lite linförighet. Hon skällde mest och ville ha snask. Vi fikade lite och tog en sväng med hundarna efteråt!


Är slut, helt slut. Jätte trött. Nu blir det sängen! Go natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards