Alla inlägg under maj 2011

Av Kattis - 2 maj 2011 18:33

Har huvudvärk igen, än så länge inte så illa men det räcker som det är. Fattar inte vad som är fel. Vidrigt. Ska snart ta en tur med hundarna. Kallt ute. Hundarna är pigga iaf, det är skoj. Eftersom jag inte har så mycket att skriva om idag så blir det några bilder istället...............    

Av Kattis - 1 maj 2011 17:06

Jag menar uppletandet. Fattar inte ett skit av eländet. Det skulle kännas enklare om jag fattade något. Idag har jag träffat Jenny i deras skog. Hittade ett bra område där vi gjorde en uppletande ruta. Min plan för dagen: två skick. Ville bara att han skulle gå ut på djupet. That's it! Bra plan kan man tycka, jag höll mig till den. Första skickat blev galet bra. Vi kampade lite med saken och lite gotta. Nästa skick. Jaaa han verkar laddad!!! Näää inte ett dugg. När jag skickat honom LEEETAAA!!!! Springer han fem meter stoppar näsan i backen. -Men hallååå!!! jag har ju hittat grejjen, fäääärdig! sa Nemo. Jag är helt tom. Hjälper honom som vanligt lite. Går några steg ut....näää Nemo kan inte själv......några steg till....näää Nemo kan inte utan mossan..... Jag är ganska less. VARFÖR gör jag alltid fel! FEL FEL FEL! Jo för jag vet inte VAD jag ska göra och det gör mig galen. Det är ju jag som gör honom handikappad. Han kan inte själv, ska liksom hela tiden ha hjälp. Ska jag ge upp nu? Nää så fanken heller! Vi ska få till ett bra uppletande. Jag vet bara inte hur! Vad ska man göra den där andra gången han inte är motiverad, har tänket-tjohoo jag ska uuuut-???


Wilma fick även hon göra lite leta övningar. Men hon är så klok min lilla hund så hon bara gör saker. Nemo är klok också men på ett annat sätt...........


Sen tränade vi lite lydnad. Dummelidum ruta. Den kan inte vi så bra. Vi ska fortsätta öva. Sen dirigerings apportering. Jenny fick hela tidn lägga om apporterna. Jag skickade honom till konen. han har satt i system att skita i konen. Men idag röt jag i åt honom. Det känns mest som trams! Sen tänkte han istället för att springa och bara ladda på apporterna. Känns som om jag är lite ur gängorna idag, hmmm....njeee jag vet inte. Men jag måste göra något åt det jag inte förstår. Det gör mig galen! Jag kan inte göra saker bara för jag måste alltid ha en plan B. Men om man bara gör utan B plan då liksom blir det mest vilda chansningar, då fattar inte jag. Undrar om jag har nån märklig kombination av bokstäver?


Har dessutom bestämt att jag inte ska tävla mer. Inte förränn momenten sitter bättre. För jag har bestämt att vi ska ha ett första pris-det får vi inte som det är nu! Då ska man ha tur och eftersom jag är född med niten därbak så ja...lär vi förbereda oss bättre. Tänkte ju anmäla till några tävlingar, men det skiter vi i. Bättre misslyckanden om vi är bättre liksom. Annars blir dom förmodligen på tok för många! Så vi tragglar på ett tag till.


Om någon vill träna uppletande så säg bara till, jag hänger gärna med för jag fattar inte ett smack....................................



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards