Alla inlägg den 1 april 2011

Av Kattis - 1 april 2011 13:03

.....tränade Jenny och jag en stund på UBK. det gick väldigt bra. Jag har funderat mycket på vår träning. Ja, både min och Jennys. Men mest min egen, det är liksom inte alltid det blir bra. Men nu vet jag varför tror jag iaf?.... Jag ställer ojämna krav på hunden. Okensekvent (stavas/heter det så?) som Mia sa. Och nu har jag förstått mer och mer. Det är verkligen något jag måste jobba på. Jag är ibland bättre på att påtala fel än att visa rätt, fattar ni? Sen är jag onödigt petig. Nu har vi kommit så långt då ska vi ju fixa det. Men det är svårt, svårt till tusen! I går tränade vi iaf på att skicka till rutan, han gjorde det såååå bra min underbara hund! Provade från två olika håll. Och han tycker "kooooneeen" är så rolig att springa till. Det blev ett inkallande med ställande också. Det funkar ganska bra, väldigt bra om man jämför med tidigare. Sen tränade vi lite frittfölj. Halterna har vi problem med. Men vi ska jobba på just det. Vi hade enormt roligt jag o Nemo och det kändes som det viktigaste!  


Wilma fick träna i dag också. Men hon var mer intresserad av andra saker.... Tex vad som fanns i tränings påsen.


Ja vad håller jag på med!!!!!

  Snygg väst va??       Söt Göte apporterar.....     Jag vet att det finns nåt här.....   Såhär är det att alltid vara hungrig-vrål hungrig! Stackars lilla hunden måste leta efter sin mat själv.....     Lite träning också.....  

För övrigt slutade jag tidigt från jobbet idag. Toppen. Då hinner jag ta det lungt och städa och fejja lite. Sen blir det nog bara en helt vanlig mys fredag hoppas jag!

Är jag liiite orolig för Nemo. Han haltade när vi skulle åka hem idag. Han halkade förra helgen när vi tränade. Skulle skicka till konen som stod på en lite isig plats. Han sprang glatt. När han vände om hände något, han kom haltandes tillbaka till mig. Det gick över fort, men han vrickade nog till sig lite. Ja, sen har det varit bra. Man blir såklart orolig. Mattes lilla flatte! Men vi avvaktar ett tag, kanske bara hade legat knasigt iboxen? Ja ja....


Ha det så bra!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards