Alla inlägg den 11 april 2011

Av Kattis - 11 april 2011 19:35

Idag har varit en dag med mycket motion. Vädret är ju underbart. Då är det svårt att sitta still. Vi har nyss tagit en väldigt uppskattad sväng i skogen. Mycket vatten men det torkar faktiskt upp. Nemo sprang genom en del dyhål och doppade sig lite. Hängde inte med. Hur han for! Vår flatte fnatt!! Han tyckte det var så kul, och som sagt ingen kan få mig att skratta som han! I morse glömde jag mitt stämpel kort i hundarnas box på jobbet. Men jag tänkte vara lite finurlig. Så jag bad Nemo hämta det och hoppa upp på väggen och ge det till mig. Hur han jobbade! Han såg inget stämpelkort, det är ju så litet med en svart litet band och en liten nyckel på. Han började genast tänka så det knakade. Tog först täcken som han sover på. Drog och slet. Sen provade han sitt koppel, Wilmas koppel, en fleece filt. Men ack så svårt det var! Till slut till sin stora förtjusning hittade han det. Han hoppade upp och sträckte sig för att matte skulle ta den så att godbiten skulle hamna i munnen.... Min duktiga söta hund! Wilma har varit som ett yrväder idag. Pigg och glad. Njaaa.... Vi mötte ett par med en liknande hund som Wilma. En jätte söt cavalier liknande hund. Vi satt på sidan om gång vägen. Då kom standard kommentaren om den söta lilla valpen, "den kan inte va gammal...." Wilma förstår det på nåt vis. Så hon tindrade med sin stora nötbruna ögon och vred så där sött på huvudet. Jag hade lite sjå med att få Nemo att hålla klaffen, han gnisslar så jag blir galen. Missade att deras lilla hund släpptes fram till Wilma. Grymt grymt hon är 11 och absolut ingen valp, men visst hon är söt mummlade jag mellan rammsorna till flatten... Wilma visade sin mindre roliga sida tyvärr. Hon visade tänderna och reste sig sakta. Den lilla hunden kröp fram med svansen mellan benen. Wilma tyckte alltihopa var bara en massa trams. Så hon gjorde ett värsta utfallet. Den for sin väg. Skenet bedrar, hon gillar inte andra alla gånger helt enkelt. Men å andra sidan borde hon suttit kvar där jag satt henne. Men matte var ju upptagen så hon tog nog situationen i egna händer..... Hon har uppskattat promenaderna idag, i skogen badade hon i en liten pöl. Där stod hon med vatten upp till magen. Sötaste Wilma  !!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards