Alla inlägg den 21 april 2011

Av Kattis - 21 april 2011 21:58

Träffade Mia nu på kvällen för lite träning. Jag var lite tidigare på plats idag. Ställde upp två rutor. Med godis byttor i bak kant. Min tanke var att få honom mer motiverad att springa till rutan. Det funkade bra. Som vanligt gjorde jag några gånger för mycket.... Idiot Katariiiinaaa!!!!!!! Provade apporterings dirigering. Men han tycker att det är totalt onödigt att lubba till konen först. Apportera är kul och det ska man göra så fort det bara går. Inkallandet sket sig totalt. Men det struntar jag i. Orkar inte bry mig om det just nu. Låter ju smart av mig va?? Det får gå som det går. Bara han kommer till rutan. Funderade på att anmäla till fler tävlingar. Men jag ska vänta tills den här dagen är över för att se hur vi ska lägga upp det. Det måste liksom kännas åtminstonde liiiiite bra, just nu kan vad som helst hända.... Det kan gå bra och det kan gå dåligt-så känns det just nu. I morrn är det träning igen sen ska vi vila oss i form.....


Det gick så jätte bra för Mia och hennes dobbisar idag. Jätte roligt! Önskar jag hade en flatte med dobbermann energi....  ..... Puma tog sig tid att lyssna på matte innan benen for iväg. Det resulterade i jätte fina rutor och den där apporterings dirigeringen var inga problem alls idag. Ella var också hon jätte duktig idag.....trots att det var intressant att lukta lite i marken..... Hon är så gullig ändå på nå't vis. Undrar om hennes mamms tycker det när hon gör annat än det hon ska? Det var en rolig träning idag.


I morrn kör vi igen. Sen ska min älskade guldklimp få vila. Den andra lilla guld klimpen snarkar så det mullrar i vardagsrummet. Hennes träning idag var visst jobbig tyckte hon.....hon som började med att sova? I morgon hoppas vi på svalare väder. Min hund blir slö av värme-DET OGILLAS av mig! Regn i fyra dagar TACKAR!


Nu dax för tv, ha en bra kväll!

Av Kattis - 21 april 2011 17:50

.......åkte till Ubk för att träffa Anna Elin och min syster för lite träning. Nemo fick stanna hemma eftersom jag snart ska dit igen..... Dessvärre ringde Wilmas mat o sov klocka direkt vi kom fram till klubben. Så hon la sig och sov....... Hmmm.... Men vi satt och pratade lite så det gjorde inte så mycket. Hon är en riktig sömntuta, men å andra sidan är hon ju van att ta det lungt på förmiddagen. Lite träning blev det ändå. Hon var duktig min lilla hund. Jätte roligt att träffa Elin Gertrud och Magen! Det var inte igår direkt. Gertrud var lika söt som vanligt. Boxrar är för mysiga! Wilma tyckte inte gertrud var ett endaste dugg söt....det är det ju bara hon som kan vara!


Det gick bra för Sussi och Mio. Det trodde inte hon men han är ju helt....enkelt vuxen!!? Han grejjade platsliggning plätt lätt. Hoppet och apportering gjorde de kanon fint. Hoppas hon vill tävla en dag.......


Jag har dessutom ringt en uppfödare idag. Hoppas nu bara att det blir en valp till mig nästa år! Det blir det, frågan är bara när.........


Nu ska jag och Nemo göra oss klara för träning! Adjöss gott folk! Idag har jag en bra tränings plan!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards