Alla inlägg den 22 april 2011

Av Kattis - 22 april 2011 22:10

...........åkte på träning utan hund. Sorgligt. Nemo är fortfarande liiiite halt. Wilma är fortfarande gaaaanska trött. Men det var ändå jäkligt roligt på träningen. När jag kom hade de redan gjort färdigt elit banan. Så vi gick igenom Mias vovvar lite istället. Det var roligt. Sen blev det lite framåtsändande träning med diverse hundar. Men det nog allra intressantaste var uppletandet som gjordes av efteråt. Jag har fått en väldigt vriden vinkel av hur det ska se ut, verkligheten godtar nåt helt annat. Och det gör mig glad, jätte glad. För nu ska vi träna uppletande. Nemos sätt kommer att fungera bra! Det är så roligt att träna att jag önskar jag kunde göra det hela dagarna! Vissa saker,uppletande och framåtsändande, har jag inte tränat för jag har just en litet vriden bild av hur det ska vara. Tror att det är omöjligt! Jag är just konstig jag....


Men tyvärr var det tomt utan flatten. Diezel matte husse och Troja har varit här på middag, trevligt. Nemo har nu på kvällen varit mindre halt, men den kvarstår dock den eländiga hältan... Jäla siiit! Sprang idag också. Premiär turen, har inte sprungigt sen Lidingö. Dessutom har jag inte tränat ett skit i vinter. Men jag har viktväktat och gått ner ca 7 kilo, det är ju bra iaf. Men förmodligen blir jag pluffsig snart igen, jag är sämst på att hålla en bra vikt! Nåväl, jag sprang 2,5 km iaf. Det gick bra, knappt svettig. Men tyvärr fick jag håll i slutet. trodde inte jag skulle orka alls men lite kondition har jag kvar. Tyvärr var det tomt utan Nemo vid min sida........


Nu är det dax att hoppa i säng!



Av Kattis - 22 april 2011 06:34

Å nej, Nemo är halt! På sitt höger fram. Måttligt kul. Skiter fullkommligt i att tävlingen ev inte blir av, men min hund!!!!! Hoppas inget allvarligt hänt! Såg det igår kväll när vi skulle gå ut på kvälls kissningen. Lite stel och markerade liksom lite. Men jag brydde mig inte så värst. Eftersom han lubbat som en tok på träningen. Han kan ju ha gjort nåt då, stukat lite eller så. Men imorse var han väldigt stel. Och halt. Tog upp honom i sängen och klämde och kände på hela hunden. Men jag märkte inget då iaf. Vi får se vart det här slutar. Mattes lilla lilla pojke  Vill absolut inte att han har ont. Men faktiskt ska jag avvakta och se hur det artar sig. Jag blir så nere när hundarna blir krassliga. Känns som om hela livet plötsligt tar slut! Tävlingen är inte viktig men det är min hund! Vi ska ta en liten sväng...... I KOPPEL! Kul värre.


Wilma har inte vaknat än efter gårdagens vilda träningspass. Hon vilar sig i en ny lite piggare form ungefär lagom till när frukosten serveras gissar jag.... Men är man äldre tar det lite längre tid bara.... Hon har legat och sussat hela natten på min kudde helt utslagen. Snarkandes snörvlandes.... Söta lilla hund  


En bild på Nemo......  

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards