Alla inlägg under februari 2007

Av Kattis - 2 februari 2007 15:30

Matte är typ super glad att det är fredag. På helgerna gör vi skojiga grejjor. Vi har som vanligt varit med matte på jobbet idag. Vi har ett eget mysigt krypin. Det är flera hundar som är här på dagarna. Men dom har egna krypin. Wilma har en fåtölj som hon sover i. Själv har jag mysiga täcken och lite filtar som jag sover på. När matte kommer ner på lunchen för att gå promenad med oss ligger jag oftast på rygg med benen rakt upp och snarkar som ett stort lejon. Hon brukar öppna grinden och putta på mig för att jag ska vakna. Det är mysigt i vårat krypin!!Vi får inte vara med mammsen ikväll. Hon ska åka bort. Men hon är mer ledsen än vad vi är. Vi ska vara med husse. Han är så bra på att mata oss med goda saker. Matte gillar inte det, men husse brukar säga att det man inte vet lider man inte av. På promenaden springer vi runt hursomhelst och husse blir ganska orolig. Efter ett tag sätter han på oss koppel för han tycker att vi är omöjliga. Då brukar Wilma börja trilskas eftersom hon avskyr att ha koppel på sig. Hon stannar och vägrar gå annat än hemmåt...Vid det laget ligger jag nästan dubbelvikt av skratt! Wilma är super bra på att spela teater. En annan bra sak är att när Wilma tycker att husse är tråkig så får hon igång honom! Hon hoppar upp i soffan när han ligger där och sitter och stirrar på honom tills han lessnar och då ger henne ett tuggben eller liknande. Hon kan sitta och glo typ jätte länge och jätte nära ansiktet men sina stooora bruna ögon. Ingen kan motstå det!Matte och jag satt igår och planerade årets tävlingar lite grann, det är dags att sätta igång på allvar nu tycker hon. Jag säger bara en sak, ÄNTLIGEN har hon fattat! Livet är trist utan äventyr.

Av Kattis - 1 februari 2007 20:21

När vi kom hem från jobbet idag så gjorde vi våra vanliga sysslor. Matte fixade lite med alla möjliga grejor och jag och Wilma lade oss på golvet för att brottas. Som vanligt lät jag Wilma vinna. Sen var vi ut på en liten runda. Sen gick vi in och knaprade på våra ben som vi fick igår. Rätt som det var knackade det på dörren. Wilma larmade direkt!! Så mitt larm startade också, automatiskt. Matte försökte som vanligt tala om för oss att vi ska sitta och vänta på varsågod, och inte bara springa fram skälla som galningar. Men det fungerade inte som vanligt. Våra larm är så hemska tycker matte att det är svårt att riktigt tänka klart. Det roliga var att det var våran kompis Troja som kom på besök! Hon är underbar. Särskilt när hon löper, hon gjorde det sist jag träffade henne. Tyvärr inte denna gång. Men jag intensiv putsade hennes öron ändå. Det roligaste är att Troja är friskare i sitt ben. Hon har varit halt och sned väldigt länge. Men när vi träffade henne idag var hon jätte fin i kostymen, dessutom var hon väldigt bus sugen. Men vi får inte leka än på ett tag...Wilma är lite rädd när vi är ute på kvällen, för här där vi bor torteras hundar fortfarande av hemska fyrverkerier. Tänk om människor förstod villket helvete det är för små hundar som Wilma. Matte säger att det finns stora hundar som är räddare än Wilma....Vi blir iallafall ledsna. Varje gång matte hör sånt så tänker hon på alla stackars djur som far illa av det. Varje gång hon hör det vill hon krama om lilla Wilma och viska åt henne att det inte är farligt...men det finns inget som hjälper...inte ens mattes trygga famn.........

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards