Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Kattis - 3 januari 2007 20:03

Började med att träna en stund med Wilma. Rutan och apportering fick det bli. Hon skällde och gjorde trix mest hela tiden. Är det mig det är fel på idag?Sen tränade jag och Nemo för Lena. Visa och Veronica var också med. Jätte roligt. Men idag fick jag bakläxa! Händer inte ofta, inte alls tror jag faktiskt.. Hursom så tyckte Lena att Nemo har för slappa tyglar. Dax att strama åt dem lite! Uhhää...va..jag? för snäll? Jag kan vara jätte sträng ju! Nää, skämt å sido. Lena har så rätt, sååå rätt. Jag är tokigt snäll med vovvarna, båda två. Men det var skönt att någon sa det. Man får sig verkligen en tankeställare. Nu är det bara att göra något åt det. Det ska bli omedelbar ändring det lovar jag! Nu får det vara slut på tramset.För övrigt så tränade vi återigen på inkallande med ställande. Det funkar inte! Jag blir så frustrerad. Han förstår inte vad jag vill. Men jag fick några bra tips av Lena. Så nu är det bara att träna igen. Sen har vi börjat med framförgåendet. Inte så lätt som jag trodde, men det ska vi nog få ordning på. Vi tränade rutan och det börjar Nemo förstå lite bättre. Apporteringen går ganska bra så den lägger vi nog åt sidan ett tag. Veronica och hennes flat tik Visa gör fina framsteg. Det kommer att bli en fröjd att se dem tävla! Jätte duktiga. På nästa träning ska vi visa att vi KAN inkallande med ställande OCH jag ska skärpa mig i vardag lydnads träningen!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards