Alla inlägg den 4 januari 2007

Av Kattis - 4 januari 2007 16:55

Vi har påbörjat våra nya rutiner. Jag har kommit på att jag är väldigt slapp med de flesta reglerna här hemma. För när jag väl började hittade vi mycket att rätta till. Jag som var så noga med allt förut! Vad hände med mig? Vi gick en långrunda i morse. Jag hade Lenas ord i huvudet hela tiden. Oftast är där ganska tomt klockan fem på morgonen! Men många ideer poppade upp. Både Wilma och Nemo var ganska förvånade över att matte tänkte så tidigt på morgonen. Dessutom fick de inte göra vad de ville! Taskigt orättvist och dumt tycker Wilma. Hon är typ jätte bra på att bestämma själv. Tex när jag ropar på henne, vet ni vad som händer då? Jo, absolut ingenting! Jag måste alltid ropa två gånger eller fler....Hur har jag blivit sån här? Vad är det för fel på mig? Nemo är bättre för han har inte fått samma frihet som Wilma. Men ibland spelar han balla Allan och då finns inte jag. Och det var just det Lena påpekade på träningen. Och frågan är bara varför man tillåter hunden att göra så?? Nu ska jag verkligen tänka på vad jag gör, då blir det så mycket bättre. Vi ska träna lite inkallande med ställande idag. Jag har lovat mig själv att vid nästa träning som är om två veckor, då ska vi kunna det momentet mycket bättre. Det duggar lite ikväll, så vi får väl hoppas att alla barn sitter inne och ger sjutton i att smälla raketer och smällare! Det tackar jag för i såna fall!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards