Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Kattis - 12 januari 2007 19:36

...är svårt tycker jag. Lastade in hundarna i bilen och for iväg till Ängeby i morse. Härligt med körkort!Jag och Ulrika hade bestämt att vi skulle spåra och sen träna lite apportering med vovvarna. Jag sa till Ulrika att lägga ut ett lätt sök till Nemo, han har lite svårt att använda nosen ibland. Det gick jätte bra! Han var kanon duktig. Självklart fick Wilma också vara med och apportera lite också. Tyvärr hade jag missat att lägga i de små dummmysarna i ryggsäcken, så det fick bli Nemos stora dummy's. Men det gick bra. Wilma är stark som Bamse. Hon kånkade och bar genom skogen. Himlans duktiga vovvar jag har!!Sen när vi kom hem gick vi en promenad med Carina och Lexi. Det var länge sen vi träffades. Carina är ju Wilmas fd dagmatte, Wilma tycker jätte mycket om henne. Vi tränade lite inkallande med ställande och rutan. Lexi är VÄLDIGT duktig. Dessutom fick jag bra tips av Carina. Det blir roligt när torsdags träningarna sätter igång på OTBK. Då ska det bli träna av. Lääängtar...Min kompis Jenny och hennes hund Troja är och hälsar på. Troja har precis slutat löpa. Nemo är så kär. Han har inte varit så här förut. Är det så att det blir värre med tiden tro? Men han sköter sig bra ändå. Lite pip och när han går förbi henne så spetsar han öronen så där fånigt. Vi tränade lite på gräsmattan utanför. Bla budföring. Det tycker hundarna är skoj.Nu ska vi titta på TV resten av kvällen. Är ganska trött idag trots att jag varit ledig.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards