Alla inlägg den 16 januari 2007

Av Kattis - 16 januari 2007 16:54

I morse hände det nåt otrevligt. Jag och vovvarna gick upp klockan fem. Sen bar det iväg på morgon promenad runt Storvreta. När vi gått halva vägen ungefär ser jag en man gå längre fram på gångvägen. Tänkte inte mer på det. Nemo och Wilma gick lösa så jag bad Nemo gå vid sidan, Wilma gick redan brevid mig som hon brukar. Plötsligt hör jag bara nåt som kommer dundrande! Då kommer det en lös hund ur mörkret. Den har satt sikte på Wilma! Hon blev såklart livrädd och sprang iväg i hög fart. Med den andre hunden efter sig ut på stora vägen!!! Tänk om det kommit en bil? Jag var totalt vansinnig! -Ta din hund! Och diverse svordomar. Mannen skrek på hunden, han sprang efter vovven och efter en stund fick han tag på den. Som tur var sprang den inte så fort. Allt gick på några sekunder, men det kändes som en evighet. Nemo var "ganska" arg, jag fick hålla honom i nackskinnet. Sen tog han sin hund och försvann! Först blev jag super arg! Herreguuud! Be åtminstode om ursäkt! Men sen tänkte jag att det var såklart inte meningen.....han kanske kände sig jätte skamsen... Hursom så var det en otrevlig upplevelse. Och det är fruktansvärt synd om Wilma. Tyvärr har det hänt förut. Men jag undrar om hunden trodde Wilma var en kisse? Det skulle kunna vara en anledning till att den satte av efter henne. Hon är ju nästan lika stor som en katt.Promenaden fortsatte av hemmåt och vi passade på att göra lite skojiga saker på vägen hem. Balansera på staket hoppa upp på grejor och springa på galler trappor. Då känner sig Wilma duktig! När vi kom hem efter en timma kröp hon ner i min säng och ville att vi skulle sova en stund till. Men tyvärr, idag bar det av till jobbet efter frukosten.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards