Alla inlägg den 15 januari 2007

Av Kattis - 15 januari 2007 13:59

Ovan:Katarina & Nemo tränar "rutan".Idag har jag varit ledig! Underbart. I morse hämtade jag upp Ulrika och hennes jyckar så for vi iväg till brukshund klubben i Alunda. Där hade vi stämt träff med Helena och hennes hundar Freja och Mira. Det snöade och blåste i början men efter ett tag blev det bättre väder. Som tur var! Nemo var jätte rolig idag. Han tyckte nog att det var väldigt spännande att åka till klubben å träna. Vi tränade på det vanliga (tråkiga) inkallande med ställande. Provade även framförgående, det gick mycket bra. Rutan var lite hursomhelst kan man säga...men det gick. Wilma fick endast träna pytte lite. Hon fryser som en tok i detta väder. Men hon var duktig, men hon skällde mest. Hon är dessutom hes så hon låter lite rolig när hon skäller... Sen när vi ändå var igång så kastade vi ut lite dummy's i skogen som vovvarna fick apportera. Nemo tyckte att det var fantastiskt kul. Han satt redo hela tiden! Dessutom kastades en fågel som var nedstoppad i en socka. Nemo tyckte att den var mycket fin, så han tog den faktiskt. När vi var klara med övningen tog jag fågeln och tog bort sockan. Jag tänkte att eftersom han var så villig att ta pippin denna gång borde det gå utan socka! -Bläääää! Ska jag ta i den där? Det kan du göra själv äckelpotta! sa Nemo. Varför ska man ha så brottom jämt! Jag kunde ju ha nöjt mig när han var så duktig att han tog den i sockan...Efter träningen släppte vi hundarna en stund. Nemo tyckte att Mira, av rasen Borsoi, var väldigt fin. Han gjorde det mesta för att fånga hennes uppmärksamhet. Men hon var inte så där jätte impad av honom. Men de lekte en stund. Wilma sprang vid sidan om och skällde på alla andra. När vi kom hem var hundarna trötta. Jag med. Tack för en jätte rolig träning. Det hoppas jag att vi gör om snart igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards